نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بحران‌های کارگری قبل از اینکه به نقطه حاد برسد بهتر است به دور از مدیریت کودکانه و مقطعی با یک تدبیر مناسب برطرف شده و کارگران به حق و حقوق واقعی خود برسند.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با طرح این سوال که چرا به رغم پائین آمدن قیمت دلار و سکه نرخ کالاهای اساسی مردم پائین نمی‌آید، اظهار کرد: مجلس و دولت باید در تامین اجناس مورد نیاز مردم متمرکز شوند تا با حمایت از کارخانه‌های تولید این مواد ضروری و پرداخت تسهیلات به آنها به عرضه کالاهای اساسی مردم در بازار و پائین آمدن قیمت آنها نظارت کنند.
وی خاطرنشان کرد: ملت ما آنقدر قانع است که با تعدیل قیمت‌ها و تهیه مایحتاج ضروری می‌توانند زندگی خود را سروسامان دهند ولی در حال حاضر قیمت این اجناس ضروری به حدی بالا رفته که برخی از افراد شرمنده اهل و عیال خود هستند.
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در پائین آمدن قیمت مایحتاج مردم با شناسایی عوامل اصلی از جمله دلال‌ها و واسطه‌گران با تدبیر مناسب می‌توان قدرت خرید مردم را بالا برد، افزود: نباید اجازه دهیم تا با افزایش نرخ کالاهای اساسی مردم شان و کرامت ملت شکسته و شایستگی آنها مخدوش شود.
عاملی با انتقاد به اظهارات اخیر رئیس مجلس که نرخ سود بالای بانکی را مخل تولید اعلام کردند، گفت: رئیس مجلس به جای اظهارنظر بهتر است در عرصه قانونگذاری در کنار سایر نمایندگان به گونه‌ای عمل کنند تا این نرخ سود پائین آمده و فضای کسب و کار رونق گیرد.
وی ادامه داد: در غوغای اقتصادی کشور مجلس حتی یک طرح اقتصادی کارآمد ارائه نکرده و برخی اظهارات نمایندگان تنها آبی است که به روی آتش ریخته می‌شود در حالی که در صحنه عمل باید مجلسی که در راس امور است قوانین شایسته‌ای را تصویب کرده تا مشکلات مردم و سرمایه‌گذاران برطرف شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما در 40 سال گذشته در کشور گرفتار سیئه مدیریتی هستیم به طوری که تا قبل از بروز بحران نمی‌خواهیم مشکلی را برطرف کنیم که نمونه آن را در روزهای گذشته در خوزستان و اعتراض کارگران هفت تپه شاهد بودیم که بعد از رسیدن بحران به اوج خود مسئولان وارد صحنه شده و درصدد حل مشکلات برآمدند.
عاملی این نوع مدیریت را مدیریت کودکانه معرفی کرد و بیان داشت: ما نیز در استان اردبیل با تاخیر و تعلل حقوق کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل روبرو هستیم که مسئولان قبل از رسیدن این موضوع به نقطه بحرانی باید حق و حقوق کارگران را پرداخت کند.
وی به مرگ جروج بوش پدر با نگاه نژادپرستانه و جنون جنسیتی اشاره و خاطرنشان کرد: این فرد در حق ملت ایران و در حادثه سقوط هواپیمای ایرباس دست به جنایتی زد که هیچ وقت در تاریخ این کشور فراموش نخواهد شد و در نقطه مقابل حتی حاضر به عذرخواهی نیز نشد.
امام جمعه اردبیل جنایت دیگر بوش پدر را در جمهوری آذربایجان و علیه مردم این کشور یادآور شد و اظهار کرد: زمانی که بحران به وجود آمده بین ارمنی‌ها و آذری‌ها در حال فروکش بود جورج بوش پدر با تحریک گورباچوف اجازه نداد تا ارمنی‌ها سلاح خود را بر زمین گذاشته و به بحران قره‌باغ خاتمه دهند که چنین خیانتی سبب شد تا قره‌باغ به دست ارمنی‌ها بیفتد.
عاملی به حضور بنیاد مستضعفان در گرمی با هدف رفع محرومیت‌ اشاره کرد و افزود: بنیاد مستضعفان با تدبیر مقام معظم رهبری با حضور در مناطق محروم سعی در اجرای طرح پیشرفت و آبادانی دارد تا به تقویت توسعه و اشتغالزایی بیشتر مناطق محروم منجر شود.
وی در خطبه اول نماز نیز به قداست حجاب در پایداری نهاد خانواده و پمپاژ عواطف در جامعه در سایه عفت و احترام متقابل اشاره و خاطرنشان کرد: فقر عاطفی تمام معادلات اصلاحی را به هم زده و زمینه بروز قتل‌ها و خیانت‌های ناموسی و بر هم زدن امنیت اجتماعی را فراهم می‌آورد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.