نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه نمونه گردشگری گیلارلو به دلیل غفلت و بی‌توجهی مسئولان و سرمایه‌گذاران حال و روز تاسف‌بار و گریه‌آوری دارد.
به گزارش ایسنا،منطقه اردبیل، میرحمایت میرزاده در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی اظهار کرد: در مسیر توسعه گردشگری بسیاری از زیرساخت‌ها در این شهرستان مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته در حالی که همین منطقه گیلارلو می‌تواند به نگین گردشگری منطقه تبدیل شود اما حال و روز تاسف‌بار و نابسامانی دارد.
وی با بیان اینکه مناطق مرزی همچون گرمی باید به ویترین افتخارات نظام تبدیل شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مناطق محروم از ابتدائی‌ترین امکانات بی‌بهره است و خوشحال هستیم که بعد از گذشت سال‌های طولانی بنیاد مستضعفان با هدف اجرای طرح آبادانی و پیشرفت در این منطقه حاضر شده تا ساکنان این شهرستان مرزی از دستاورد توسعه و پیشرفت استفاده کنند.
نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نمونه موفق اجرای طرح‌های بنیاد مستضعفان را مربوط به قلعه‌گنج کرمان اعلام کرد و گفت: بالاتر از همه برجستگی‌ها در این منطقه نوعی امید و نشاط در بین افراد جامعه تزریق شده و ساکنان این منطقه به راحتی تحول و توسعه را لمس کرده و به نوعی اسباب تحول در این منطقه فراهم آمده است.
میرزاده افزود: ما در شهرستان گرمی و روستاهای آن ظرفیت‌های خوبی را در توسعه بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی و تولید محصولات لبنی و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شاهد هستیم که در کنار آن به دلیل اقلیم دوبهاره در گرمی توسعه گردشگری نیز به راحتی اتفاق می‌افتد.
وی با ابراز خرسندی از آغاز اجرای طرح آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای بنیاد مستضعفان در گرمی تصریح کرد: همه ادارات باید همسو با اجرای این طرح اختیار تام را به متولیان این مجموعه بدهند تا با کمترین موانع و گره اداری کار اجرایی در گرمی با موفقیت به انجام برسد.
در این جلسه امام جمعه شهرستان گرمی نیز رهاورد بنیاد مستضعفان را محرومیت‌ زدایی و توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اعلام و بیان کرد: با عنایت مقام معظم رهبری شهرستان گرمی که از عمق محرومیت‌ برخوردار است برای اجرای طرح‌های توسعه ای توسط بنیاد مستضعفان در اولویت قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام یدالله صفری خاطرنشان کرد: در کنار محرومیت روستاهای گرمی ساکنان این منطقه ناموس‌داران کشور هستند که با حضور هوشیارانه در مناطق مرزی از این آب و خاک به نوعی صیانت می‌کنند.
فرماندار شهرستان گرمی نیز با ستودن حرکت بنیاد مستضعفان در اجرایی کردن طرح آبادانی و پیشرفت در گرمی تصریح کرد: این شهرستان با تقدیم 311 شهید در دوران دفاع مقدس به ویژه شهید 11 ساله مرحمت بالازاده دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است.  
امامی اظهار کرد: به رغم اینکه گرمی از استعدادهای بی‌نظیر توسعه‌ای برخودار است اما این شهرستان از محرومیت تاریخی رنج می‌برد در حالی که با توجه جدی به قابلیت‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری این شهرستان به راحتی می‌توان تحول را در این منطقه ایجاد کرد.
وی ضرورت رقم خوردن الگوی توسعه پایدار را در گرمی با تکیه بر سرمایه‌های اجتماعی یادآور شد و تصریح کرد: نوعی فضای همراهی و همدلی در این منطقه شکل گرفته به طوری که گرمی با تولید 115 هزار تن محصولات زراعی، 7 هزار و 500 تن محصولات دامی اعم از گوشت قرمز، سفید و محصولات لبنی و عسل همچنان از نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی رنج می‌برد که باید با توجه ویژه توسعه این منطقه به تحول در این شهرستان کمک کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.