حسین کربلایی خیاوی پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی اردبیل افزود: با اعلام این خبر افزود: این مرکزهمچنین مشارکت فعالی در معرفی ارقام جدید زراعی به تعداد 22 رقم در اقلیم نیمه گرمسیری و سردسیری استان داشته است.
وی بیان کرد : سال گذشته و امسال به میزان 3200 تن انواع بذور گندم ، جو ، ذرت ، پنبه و سویا در این مرکزتولید و در دسترس بهره برداران قرار گرفته است.
او اضافه کرد: امسال تا کنون حدود 253 هزار نفر ساعت برای بهره برداران و تولید کنندگان در زمینه های مختلف کشاورزی دوره هآی آموزشی برگزار شده است.
کربلایی گفت: از سال 1393 تا کنون تعداد 39 رقم زراعی توسط محقققین و اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان معرفی و در دسترس زارعین قرار گرفته است .
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.