به گزارش ایرنا ، محمد سعیدی کیا روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گرمی مغان در استان اردبیل افزود: در 2 سال گذشته هزار و 250 طرح در مناطق محروم کشور به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار داشت: امسال تسهیلات یارانه دار روستایی برای مصرف کننده با 8 درصد سود تسهیلات بانکی تعیین شده است.
او گفت: طی سال های 95 و 96 هر استان 200 میلیارد ریال تسهیلات جذب کردند و امسال نیز 250 میلیارد ریال تسهیلات برای مناطق روستایی کشور تخصیص یافت.
وی گفت: برای اجرای طرح های توسعه ای شهرستان گرمی مغان در سال آینده نیز 150 میلیارد ریال تسهیلات بانکی تخصیص می یابد.
سعیدی کیا به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به آبادانی مناطق محروم کشور اشاره کرد و افزود: طرح بنیاد مستضعفان برای پیشرفت مناطق محروم تاکنون در استان های کرمان ، کهگیلویه و بویراحمد ، ایلام ، خراسان شمالی ، آذربایجان غربی کلید خورده و در گرمی مغان در استان اردبیل نیز امروز آغاز شد.
او بیان کرد: در این طرح با هماهنگی تمام مسئولان مسائل و مشکلات شناسایی و طرح جامع آبادانی تهیه و تدوین می شود.
وی جهت گیری اصلی این طرح را معیشت پایدار دانست تا مردم زندگی خود را بخوبی اداره کرده و نیازهای آموزشی ، فرهنگی ، بهداشتی ، ، فنی و حرفه ای ، اجتماعی و سایر نیازهای اساسی خود را تامین کنند.
سعیدی کیا همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از محرومیت ها در مناطق محروم و روستایی ریشه در تاریخ دارد زمان بندی این کار را طولانی دانست و افزود: در این طرح بستری را برای فعال شدن مردم آماده می کنیم تا با توانمند سازی و امید و نشاط زندگی خود را به شرایط بهتری ارتقا دهند.
طرح آبادانی و پیشرفت منطقه ای بنیاد مستضعفان در هشتمین شهر کم برخوردار کشور امروز با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان گرمی آغاز شد.
مهم ترین برنامه اولیه اجرای این طرح ملی در منطقه شهرستان گرمی انتخاب مشاور برای مطالعات پایه و شناسایی چالش ها ، استعدادها و فرصت های منطقه برای اجرای برنامه توانمندسازی در روستاهای شهرستان است.
همچنین اطلاع رسانی به مردم و مسئولان در خصوص اهداف طرح آبادانی و پیشرفت با رویکرد مشارکت مردم ، توسعه اشتغال و بهبود معیشت مردم روستایی، تامین تسهیلات طرح های اقتصادی و اشتغالزایی از طریق بانک سینا، عقد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف برای ارجاع طرح نظیر سازمان فنی و حرفه ای و بنیاد مسکن، شناسایی اولویت های فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی منطقه و ایجاد پایگاه راهبردی ، برنامه ریزی و مدیریت طرح از دیگر گام های اجرای طرح آبادانی و پیشرفت گرمی است.
گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.