رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: چهار هزار و ۴۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی این استان شاغل شدند.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، خلیل نیکشاد در جلسه‌ای با حضور مسئولان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم توسعه بخش کشاورزی استان را به سطح قابل قبول برسانیم، اظهار کرد: در سطح استان چهار هزار و 400 نفر در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی مشغول هستند.   وی با اشاره به این که 25 هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تغییر یافته و 20 هزار هکتار از ارضی ملی نیز به اراضی زراعی تبدیل و در اختیار کشاورزان برای اشتغال‌زایی و تولید محصولات قرار گرفته است، اضافه کرد: در حوزه دام و طیور 90 میلیارد تومان در قالب طرح‌های مختلف تسهیلات جذب شده که خط اعتباری مکانیزاسیون با صرف 42 میلیارد تومان در این استان ایجاد شده است. 
نیکشاد از راه‌اندازی 129 واحد نیمه‌فعال و غیرفعال در حوزه‌های مختلف کشاورزی خبرداد و گفت: 80 میلیون ریال یارانه برای هر هکتار کشت گیاهان دارویی توسط این سازمان اختصاص یافته و یارانه‌ها و نهال‌های کاشته شده 20 درصد در استان افزایش یافته است.

فعالیت 600 واحد گاوداری صنعتی در اردبیل 
  
در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 600 واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت 135 هزار راس دام در استان اظهار کرد: استان اردبیل از قابلیت‌ها و توانمندی‌های قابل توجهی در بخش دام برخوردار است. 
نوبخت اژدری بیان کرد: استان اردبیل از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالایی در بخش دام برخوردار است به گونه تحقیقاتی مربوط به امور دام در استان فعال است. 
وی اضافه کرد: بیش از 600واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت 35 هزار راس دام فعال است و واحد مرغداری صنعتی در استان فعال است که مقام سوم کشوری را دارا هستند که ظرفیت تولید 9 میلیون و 600 هزار قطعه در سال را دارا هستند. 
  
معاون جهادکشاورزی گفت: همه‌ساله چندین میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می‌شود که با توجه به اجرای پروژه عظیم اجرای سیستم‌های نوین آبیاری بارانی پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده نیز به میزان یک و نیم میلیون تن به میزان تولیدات محصولات کشاورزی در استان افزوده می‌شود. 
  
اژدری بیان کرد: اصلاح نژاد گاومیش، گوسفندان بومی و بزهای بومی به تعداد 54 هزار راس طی یک سال و نیم اخیر و توسعه 210 هزار تنی جذب خام و صنایع تبدیلی و تکمیلی و پیش‌بینی جذب مواد خام تن با صدور مجورهای تاسیس و بهره‌برداری نیز از دیگر اقدامات شاخصی است که انجام یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.