مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از عملیات اجرایی 11 طرح در حوزه آبخیزداری استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، شهامت هدایت امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون بیش از 364 هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان در قالب 42 زیر حوزه مطالعه شده است.   مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در سه مرحله انجام می شود، خاطرنشان کرد: اجرای مرحله اول به طور رسمی در شهرستان‌های گرمی، مشگین ‌شهر و پارس‌ آباد آغاز شده و در10 روز آینده طرح‌های آبخیزداری دیگر شهرستان‌های استان شروع می شود.   به گفته هدایت برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان عوامل تاثیر گذاری همچون فرسایش خاک، رسوب، میزان بارندگی، دبی آب و سیل خیزی منطقه، میزان پوشش گیاهی و عوامل اجتماعی و اقتصادی مورد شناسایی و مطالعه قرار می گیرد. 
مدیرکل منابع طبیعی اردبیل هدایت، کنترل سیل و جلوگیری از فرسایش خاک، مهار آب های روان، تغذیه آب های زیرزمینی و استحصال آب را از مهم ترین ویژگی‌های اجرای بندهای آبخیزداری در منطقه عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.