محمد فرهودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره و ماموران انتظامی هشجین و مدیریت اطلاعات فرماندهی انتظامی خلخال اخیرا اقدام به شکار سه راس بزکوهی در منطقه حفاظت شده آق داغ کرده است.
وی گفت: شکارچی اهل روستای آق سو واقع در قلب منطقه حفاظت شده آق داغ با استفاده از فرصت پیش آمده از فصل سرما و مسدود بودن راه ارتباطی این روستا و اطمینان از قطع تردد خودرویی ماموران محیط زیست در راه ارتباطی اقدام به شکار 2 راس برکوهی هفت ساله و 6 ساله و یک راس بز کوهی نابالغ زیر یک سال کرده است.
فرهودی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره پس از طی مسیر راه روستای آق سو بصورت پیاده با در دست داشتن حکم مقام قضایی دادگاه بخش هشجین وارد منزل این شکارچی شده و علاوه بر کشف سر و پاهای بزهای شکار شده ، موفق به کشف یک قبضه سلاح شکاری قاچاق و تعدادی تیر فشنگ و ادوات شکار غیر مجاز شدند.
او با بیان اینکه بر اساس قوانین کشور جزای نقدی شکار یک راس بزکوهی پرداخت 100 میلیون ریال جزای نقدی در حق سازمان محیط زیست کشور است، افزود: این جریمه علاوه بر جرایم جزای عمومی ، نقدی و حبس است که از سوی دادگاه برای شکارچی متخلف در نظر گرفته خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اعتراض افکار عمومی به این عمل ، انتظار از مقام قضایی دادگاه بخش هشجین در نظر گرفتن اشد مجازات برای این فرد برای عبرت سایر شکارچیان متخلف و غارتگر حیات وحش است.
فرهودی همچنین از دستگیری یک شکارچی کبک در روستای سوسهاب این شهرستان خبرداد و گفت: ماموران این اداره در زمان بازگشت از ماموریت روستای آق سو این شکارچی را که دستگیر و لاشه چهار قطعه کبک ، یک قبضه سلاح شکاری فاقد پروانه شکار و تعدادی فشنگ و ادوات شکار کشف و ضبط کردند.
هزار و 524 هکتار از مساحت استان اردبیل شامل چهار منطقه که 7.8 درصد از کل مساحت استان را شامل می شود، تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و جزو مناطق حفاظت شده کشور است.
راه ارتباطی روستای آق سو واقع در دل منطقه حفاظت شده آق داغ نیمی از سال بدلیل بارش سنگین برف و باران مسدود شده و دسترسی به این روستای دور افتاده به صورت پیاده امکان پذیر است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.