به گزارش ایرنا، خلیل نیکشاد روز چهارشنبه در کار گروه رفع تداخلات مرکزی و کمیسیون رفع تداخلات استانهای آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، کردستان و زنجان افزود: از این میزان چهار هزار و531 هکتار مربوط به عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سال جاری است .
وی افزود: در 10 شهرستان استان تا کنون هشت جلسه رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع طبیعی برگزار شده و با تعداد 11 شرکت مشاور قرار داد منعقد شده است.
وی بیان کرد: این شرکت ها 245 هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار داده و تاکنون موفق شده اند به مساحت 45 هزار و 595 هکتار رفع تداخل انجام و مقدمات لازم را در خصوص تهیه نقشه کاداستر، جانمایی و ثبت در سیستم های رایانه ای انجام دهند.
نیکشاد ادامه داد: درشهرستان پارس آباد برای 37 هزار و 500 هکتار از اراضی کاداستر و جانمایی شده، قرار داد تهیه نقشه کاداستر در سطح 50 هزار هکتار برای هر یک ازشهرستان های بیله سوار و اردبیل نیز صورت گرفته که پیشرفت فیزیکی آن دربیله سوار20 درصد و در اردبیل 6 درصد بوده است.
رییس سازمان جها دکشاورزی استان اردبیل گفت: همکاری های تنگاتنگی بین منابع طبیعی وآبخیز داری ، ثبت اسناد و املاک و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان با سازمان جهاد کشاورزی در خصوص رفع اختلافات عشایردشت مغان با شرکت های کشت و صنعت نیز صورت گرفته است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.