مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس معماری اردبیل در قاب کهن برگزار و از منتخبین تجلیل شد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، در مراسم اختتامیه این جشنواره وحید صالحی رئیس نظام مهندسی استان اردبیل برگزاری جشنواره های مربوط به معماری را پیوند دادن تاریخ و فرهنگ را با هنر روز دانست و اظهار کرد: هنر تصویر گری ارزش ها رازهای کشف نشده این سرزمین را به نمایش می گذارد و ما با تمام وجود از این هنر حمایت می کنیم.
وی برگزاری این جشنواره را با همکاری سازمان نظام مهندسی افتخار بزرگی برای جامعه مهندسین عنوان کرد و افزود: از آنجا که این جشنواره میراث گرانبهای فرهنگی و تاریخی استان اردبیل را از نگاه دوربین ثبت کرده است و سبب حذب گردشگران بسیاری به این خطه می شود، جا داشت سایر دستگاه های فرهنگی نیز حمایت می کردند.
آیدین صادقی مقدیم دبیر جشنواره عکس اردبیل در قاب کهن نیز با بیان اینکه فراخوان این جشنواره زمستان سال گذشته رونمایی شد، عنوان کرد: بهار امسال با حضور 38 عکاس از شهرهای مختلف از مکان های تاریخی استان اردبیل عکاسی کردند که در مجموع یک هزارو 468 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود.
وی افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی و تلفن همراه برگزار شده بود که پس از بررسی آثار توسط شورای داوری جشنواره، با در نظر گرفتن اصول فنی و تکنیکی و زیبایی شناسی و چهارچوب جشنواره 995 عکس در بخش اصلی داوری و از این تعداد 70 اثر برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شد و سه اثر نیز به عنوان آثار برتر برگزیده شدند.
صادقی مقدم بیان کرد: در بخش تلفن همراه نیز پس از بررسی 473 عکس تعداد 30 عکس به بخش نمایشگاه راه یافت و سه اثر به عنوان آثار برتر معرفی شد.
وی افزود: با توجه به موضوع جشنواره و محورهای آن انتظار می رفت همکاری و کمک سایر دستگاه های ذیربط مجال بیشتری برای عکاسان جهت حضور در مراکز فرهنگی و ابنیه تاریخی بدهد، ولی با این وجود عکس های رسیده به جشنواره حکایت از شور انگیزی و اشتیاق هنرمندان به این سرزمین مقدس را دارد.
دبیر جشنواره اردبیل در قاب کهن خاطر نشان کرد: نمایشگاه آثار عکاسان این جشنواره در نگارخانه ختایی اردبیل برای نمایش گذاشته شده است و علاقه مندان می توانند تا سه روز از این محل بازدید کنند.
در پایان این جشنواره با انتخاب هیئت داوران در بخش ویژه سروش جوادیان از تهران، ناصر محمدی از زنجانو رضا زراعت کار مقدم به ترتیب نفرات اول تا سوم و در بخش تلفن همراه  امیر مهدی نجفلو از همدان، کاینوش سعادتی از گرگان، رسا قوام شهیدی از شهرمشهد به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره انتخاب و تجلیل شدند.
و آثار عکاسان از جمله ثابت قاضی از شهر تبریز، جلال سجودی از اهرو  زهره لک تهران به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.