علیرضا پوستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: : خاندان موذن زاده به خصوص شادروان استان سلیم موذن زاده از ذخایر فرهنگی و مذهبی استان اردبیل محسوب می شوند هستند و برایاین اساس برگزاری آیین بزرگداشت آن مرحوم ضروری است .
وی ادامه داد: همزمان با دومین سالگرد درگذشت استاد سلیم موذن زاده اردبیلی روز پنجشنبه مراسم کلنگ‌زنی میدانی بنام ایشان در ضلع جنوبی نمایشگاه بین المللی اردبیل واقع در شهرک کوثر تقاطع خیابان های 55 متری و 45 متری انجام خواهد شد.
استاد موذن زاده اردبیلی متولد 1315 در محله تازه شهر اردبیل که بیش از 65 سال از عمر خویش را در رثای اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و مداحی پرداخت و سحرگاه دوم آذر ماه 1395 براثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به دیدار معبودش شتافت.
صدای خوب در خانواده وی موروثی بوده و 'شیخ فرج اردبیلی' پدر بزرگ و ˈشیخ کریم پدر استاد سلیم و تمام برادرانش به نام های شادروانان نعیم ، رحیم و داوود موذن زاده اردبیلی از صدای بسیار خوب برخوردار بودند که همه آنان از این نعمت الهی در راه ترویج مکتب اهل بیت (ع) بخصوص مناقب و مصائب چهارده معصوم (ع) و عزاداری های محرم بهره جسته اند.
مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی عمر خود را صرف اجرای برنامه های نوحه خوانی و مداحی کرد و توانایی بی وصف در اجرای برنامه های گوناگون مداحی ، نوحه خوانی ، مولود خوانی ، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی وی را در ردیف یکی از مطرح ترین افراد در این رشته ها قرار داده است.
آن مرحوم بطور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی می کرد و بیش از 2 هزار و 500 عنوان نوار کاست مربوط به برنامه های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان های عربی ، فارسی و آذری موجود است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.