فرامرز فرض الله پور روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: پارسال در آبان ماه 50 میلیمتر باران و برف در این شهر باریده بود که این مقدار امسال به 13.8میلیمتر رسید.
وی پیش از این نیز از کاهش 31 درصدی میزان بارندگی های مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده بود.
ادامه روند کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی در تابستان و پاییز امسال در خلخال موجب کاهش دبی آب های سطحی و چشمه های تامین کننده آب شرب برخی از روستاها شده است.
به دلیل خشکسالی و افزایش بی سابقه دمای هوا در سه ماه تابستان، آب تعدادی از رودخانه های خلخال خشک شد و کشاوزان و باغداران را با مشکل کم آبی مواجه کرد.
محمد دیباج لطیفی رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال نیز گفت: مشکل ناشی از خشکسالی امسال که منجر به کمبود آب شرب در بیش از 40روستای این شهرستان شده بود در بسیاری از روستاهای برطرف شده است.
وی افزود: در حال حاضر به علت کاهش منابع آبی سطحی و چشمه ها، آب شرب لوله کشی تنها پپج روستای شهرستان به مدت یک تا سه ساعت در طول شبانه روز کاهش یافته است.
سالانه بیش از 350 میلیون مترمکعب آب در خلخال تولید و بدون استفاده مفید روانه رودخانه قزل اوزن شده و از دسترس منطقه خارج می شود و این در حالی است که منطقه همچنان با مشکل اجرای سد های معیشتی ،کشاورزی و مجتمع های آبرسانی روستایی بدلیل مشکل تخصیص آب مواجه است .
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.