به گزارش ایرنا، حسین دشتی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: هم اکنون پنج هزار واحد مسکونی مددجویان در نقاط مختلف استان نیاز به مقاوم سازی دارند و تلاش می شود این تعداد کاهش محسوس داشته باشد.
وی با بیان اینکه امسال باید 315 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش احداث شود، اظهار داشت: 148واحد مسکونی ار این تعداد تحویل مددجویان شده و مابقی نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.
دشتی بیان کرد: تاکنون در استان اردبیل به 44 هزارو 424 مددجوی تحت حمایت 2 هزار و 730 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال خرد و خانگی و 110 هزار و 841 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ 889 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی از کمک 2 هزارو 120 میلیارد ریالی خیرین استان به این نهاد در این مدت خبر داد و گفت: در این مدت کمیته امداد جهیزیه 46 هزارو 570 نوعروس تحت پوشش را در استان تامین کرده است.
دشتی طلاق نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در استان را کم عنوان کرد و ادامه داد: در پنج سال اخیر هشت هزار و700 نوعروس تحت پوشش در استان به خانه بخت رفتند که از این تعداد ازدواج فقط سه درصد آنها منجر به طلاق شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اردبیل افزود: در هفت ماهه امسال خیرین و نیکوکاران 200 میلیارد ریال به کمیته امداد کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 37 درصد افزایش داشته است.
او اضافه کرد: با تلاش و کوشش مسئولان و کمک های خیرین و نیکوکاران در این استان هیچ خانواری پشت نوبت دریافت مستمری وجود ندارد و هیچ نوعروسی هم برای تامین جهیزیه در انتظار نیست.
دشتی شناسایی و رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه را از رسالت های مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: توانمند سازی فکری و مادی افراد تحت پوشش در سال های اخیر نیز از دیگر الویت های این نهاد است.
28 هزار و 563 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.