معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با برگزاری رویدادهای شتاب در سطح استان اردبیل و در رشته‌های مختلف سعی در حمایت از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه داریم.
محسن دیندار  در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: پارک علم و فناوری با برگزاری رویداهای شتاب در رشته‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری تلاش می‌کند تا براساس سه محور توسعه استان زمینه حمایت از ایده‌های خلاقانه را فراهم آورد.
وی خاطرنشان کرد: در رویداد شتاب که با محوریت صنعت برق در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد بیش از 107 نفر از جوانان خلاق با ایده‌های نوآورانه حضور پیدا کرده بودند که بعد از بحث و بررسی 42 ایده مورد توجه و پذیرش قرار گرفت.
معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: ما امروز از بین این ایده‌ها 20 ایده مطرح شده را مورد حمایت قرار دادیم به طوری که پارک علم و فناوری به 5 ایده برتر مطرح شده در این رویداد توجهی جدی کرده و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهد.
دیندار با بیان اینکه رویداد استارت‌آپ که با عنوان شتاب در ایران شکل گرفته است، زیرمجموعه وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری می‌باشد، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این رویداد شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برگزیده است که ما در استان اردبیل نسبت به رونق این استارت‌آپ‌ها اقدامات و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را آغاز کردیم.
دیندار گفت: پارک علم و فناوری استان اردبیل با راه‌اندازی تیکک یعنی تولد یک کسب و کار در راستای شناسایی ایده‌های توانمند گام برداشته است و بیش از سه رویداد توسط پارک علم و فناوری با نهادهایی از جمله اداره کل روستایی، کمیته امداد و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده است.
معاون پارک علم و فناوری استان با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی در راستای توسعه اقتصادی استان و کشور ادامه داد: هدف از برگزاری استارت‌آپ‌ها شناسایی حوزه‌های تخصصی جوانان مستعد با ایده‌های خلاقانه است که با داشتن ظرفیت ورود به عرصه‌های کارآفرینی از حمایت‌های پارک علم و فناوری بهره مند شوند.
دیندار با اشاره به اینکه حمایت‌های پارک علم و فناوری از ایده‌های فناورانه به دو صورت مادی و معنوی انجام می‌شود، افزود: هزینه‌های خدمات شتابدهی و تسهیل‌گری تا مبلغ 5 میلیون تومان است که در قالب ارائه خدمات انجام انجام می‌شود و در صورتی که ایده‌ها قابلیت تجاری‌سازی و رسیدن به تولید انبوه را داشته باشند بعد از انجام مراحل داوری به عنوان واحد فناور وارد مرکز رشد می‌شود.
وی یکی از نتایج استارت‌آپ‌ها را اشتغالزایی برای جوانان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 50 هسته فناور در پارک علم و فناوری مستقر هستند، برای هر هسته وجود دو یا سه عضو به منظور ارتقای فعالیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد و برهمین مبنا به طور تقریبی می‌توان گفت که 100 نفر از جوانان در این بخش مشغول به فعالیت هستند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.