به گزارش ایرنا ، زعفر احدزاده روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال، هدف از افزایش کتابخانه های سیار در مناطق مختلف استان را توزیع متوازن امکانات مطالعه در مناطق محروم روستایی استان و بهره مندی علاقه مندان به مطالعه کتاب در این مناطق ذکر کرد.
وی با بیان اینکه کتابخانه سیار تنها گروه فرهنگی ارائه کننده خدمات فرهنگی به جامعه روستایی است، گفت: پنج واحد کتابخانه سیار در شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد و نمین فعالیت داشته و اقدام لازم برای خرید خودرو و تجهیز آن به کتابخانه سیار با استفاده از اعتبارات استانی انجام شده است.
احدزاده همچنین اظهار داشت: کتابخانه های سیار به ساکنان روستاهای قرار گرفته تا شعاع 20 کیلومتری از مراکز شهرستان ها خدمات کتاب و مطالعه ارائه می کنند.
وی بیان کرد: بیش از 250 هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون های فعال این استان موجود بوده و کودکان و نوجوانان از آنها استفاده می کنند.
او اظهار داشت: 42 نوع فعالیت برای کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تعریف شده و تلاش می شود با معرفی مناسب این کانون ها زمینه برای حضور نسل جدید در محیطی امن و با نشاط فراهم شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست به اهمیت فعالیت کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان در ارتقای سطح فرهنگی جامعه هدف اشاره کرد و افزود: فعالیت این گونه مراکز می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.