مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: اولین انیمیشن بلند داستانی حوزه سیما در کشور برای اولین بار در اردبیل و با محوریت زندگینامه شهید مرحمت بالازاده ساخته می‌شود.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی ملااحمدی در نشست با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های صداوسیمای اردبیل در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: امسال ساخت انیمیشن زندگینامه شهید مرحمت بالازاده در 52 قسمت 11 دقیقه‌ای و در مجموع 572 ساعت توسط هنرمندان انیمیشن صداوسیمای مرکز اردبیل تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ساخت این انیمیشن در مدت دو سال انجام شده و در سال 99 ساخت انیمیشن شهید بالازاده به اتمام می‌رسد، خاطرنشان کرد: برای ساخت این پروژه فاخر که در ساختار رسانه‌ای در رده A قرار گرفته است در تهران و مرکز انیمیشن سیما جلسات مکرری را برگزار کردیم که با تصویب اعتبار این پروژه بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در مرحله اولیه به عنوان حق‌الزحمه عوامل پرداخت می‌شود.
مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه  در 5 سال اخیر در اردبیل هیچ سریالی ساخته نشده بود، اضافه کرد: در سالجاری سریال هفت خوان در 26  قسمت 40 دقیقه‌ای و در مجموع در 1040 دقیقه توسط هنرمندان استان و به تهیه‌کنندگی فتحی و نویسندگی و کارگردانی حسن‌زاده ساخته خواهد شد.
ملااحمدی همچنین به ساخت مستندات فاخر از زندگینامه شهدای اسان در دو قسمت 40 دقیقه‌ای اشاره کرد و گفت: اولین قسمت این مستند با محوریت شهید عمران پستی در حال اتمام است و در کنار آن سه مستند شهدای مدافع حرم را در 30 دقیقه تولید کردیم.
وی به ساخت مستند پیشگامان انقلاب در خصوص زندگینامه آیت‌الله مروج، آیت‌‌الله یکتایی و سعید نیاری اشاره و تصریح کرد: در 40 سالگی انقلاب و با هدف معرفی پیشگامان و پیشروان انقلاب اسلامی و نقش آنان در انقلاب این مستندها تولید شده است.
مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: ما این رویدادهای مهم را در استان در قالب مستند تهیه و تدوین کرده‌ایم که همزمان با 40 سالگی عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران در 30 دقیقه از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.
ملااحمدی همچنین از ساخت برنامه‌ای در قالب معرفی استانداران ادوار اربیل از سال 72 تاکنون خبر داد و اظهار کرد: برای ساخت این برنامه  اغلب استانداران ادوار اردبیل از جمله مهندس طاهایی، صابری، نگارنده، نیکزاد، حقیقت‌پورو خدابخش اعلام آمادگی کرده‌اند که در مرحله تولید قرار دارد.
وی از تدوین ویژه‌های گسترده برای ایام دهه فجر سالجری در قالب برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و بیان کرد: با موضوع و محوریت 40 سالگی انقلاب این برنامه‌ها تدوین شده و از شبکه استانی و در برخی موارد از شبکه‌های ملی پخش خواهد شد.
مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل به پخش برنامه‌های مذهبی و معنوی استان اردبیل از شبکه‌های سراسری در سالجاری اشاره و اظهار کرد: ما در تاسوعای سالجاری بیشترین تایم پخش از شبکه‌های سراسری را داشتیم که مورد توجه و اقبال هموطنان در تمامی نقاط کشور قرار گرفته بود که تائید و تشویق مسئولان صداوسیمای کشور را به دنبال داشت.
ملااحمدی از پوشش 30 نقطه استان به فیبر نوری خبر داد و خاطرنشان کرد: ما در استان تنها در 2 نقطه دارای امکانات و تجهیزات فیبر نوری بودیم اما امسال موفق شدیم با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان استان و همکاران صداوسیمای مرکز اردبیل در 30 نقطه استان از امکانات فیبر نوری بهره‌مند شویم که گامی اساسی در راستای توسعه ارتباطات رادیویی و تلویزیونی در اردبیل است

نقشه براندازی نظام از دستور کار امریکا خارج نشده است
مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران آرمان‌های امام راحل و اهداف انقلاب اسلامی را آرمان الهیدر راستای اعتلای جهان اسلام اعلام کرد و گفت: آمریکای جنایتکار هیچگاه در اجرای نقشه براندازی نظام از پا ننشسته و این براندازی را از دستور کار خود خارج نکرده است.
ملااحمدی به استراتژی‌های مختلف آمریکا در مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: وقتی آنها مشاهده می‌کنند که به هر طریق ممکن نمی‌توانند در ایران نفوذ کنند این بار با به راه انداختن لشکر سایبری و رسانه‌ای خود قصد رخنه در نظام انقلاب اسلامی ایران را دارند اما هیهات که این آرزو را با خود به گور خواهند برد.
وی هویت و آرمان نظام انقلاب اسلامی ایران را مغایر با اهداف شوم و پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: در این برهه حساس وظیفه ما به عنوان اهالی رسانه این است تا با دنبال کردن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و روشنگری‌های کامل در این خصوص بتوانیم در مقابل حملات رسانه‌ای غرب ایستاده و آن را خنثی سازیم.
مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل به اذعان مردم ایران در مورد امنیت ایجاد شده در کشور اشاره و ابراز کرد: ما به دنیا نشان می‌دهیم که دشمن نمی‌تواند حتی نگاه چپ به کشور ما بیندازد و هر توطئه و حیله‌گری‌های باطل راه به جایی نخواهد برد.
ملااحمدی اعمال فشار اقتصادی و تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران را یادآور شد و گفت: آمریکا در اعمال این تحریم‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تمام تلاش خود را با همدستی ایادی خود به کار می‌گیرد تا بتواند نسبت به ساقط کردن نظام اقدام کند این نیز اندیشه‌ای باطل است.
 وی فلسفه، ایدئولوژی و مکتب انقلاب اسلامی ایران را اصلی‌ترین عامل مخالفت آمریکا با انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: ترامپ؛ رئیس جمهور غیرقابل پیش‌بینی امریکا درصدد است تا در جهان سروری کرده و می‌خواهد به همه دنیا اعلام کند که باید حاکمیت آمریکا را قبول کنند اما غافل از این است که دست خدا بالای همه دست‌هاست و اضمحلال آمریکا به یقین بسیار نزدیک است.
مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل با خنده‌دار اعلام کردن تحریم روز ۱۳ آبان بیان کرد: ۱۳ آبان روزی بود که چند روز قبل از آن مردم ما با پای پیاده بزرگترین اجتماع جهانی را در تبیین عاشورا و پیاده‌روی اربعین به جهانیان نشان داده بودند و بسیار مضحک بود که امریکا این روز را روز تحریم بزرگ ایران اعلام کرده بود و خود را در جهان مضحکه خاص و عام کرد.
ملااحمدی جنگ آمریکا علیه ایران را جنگ روانی و رسانه‌ای اعلام و خاطرنشان کرد: برای همه ما وظیفه است تا در مقابل این جنگ ناعادلانه رسانه‌ای با ابزار قلم و بیان خود و با نگاه موثر وارد عمل شده و توطئه‌های رسانه‌ای آنان را یکی پس از دیگری منهدم سازیم.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا در صدد آن است تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بدبین کرده و تفرقه و اختلاف را در ساحه‌های مختلف ملی، سیاسی، قومی و مذهبی برای ایران تحمیل کند، بیان کرد: هرچند آمریکا تلاش می‌کند تا ما را از هویت دینی و شیعی خود دور کند اما ما با اقدام هوشمندانه در رسانه‌ها می‌توانیم از این برهه نیز عبور کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.