مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: 11 هزار هکتار از اراضی خلخال و کوثر چشم انتظار تکمیل شبکه گیوی هستند تا زمینه تولید و اشتغال فراوان در این منطقه فراهم آید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در جریان بازدید از عملیات احداث سد گیوی از سال 83 بعد از تکمیل مطالعات آغاز شده به طوری که این سد سال گذشته با آبگیری 10 میلیون مترمکعب در فاز اول مورد بهره‌برداری قرار گرفت ولی شبکه آن در انتظار اجرا و تکمیل می‌باشد.
وی به ارتفاع 89 متری این سد و ظرفیت بالای آن در ذخیره‌سازی آب شرب، کشاورزی و صنایع منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: اهالی منطقه چشم انتظار پایاب سد گیوی و اجرای شبکه آن هستند تا از مزایای آن برای بهره‌مندی زمین‌های زراعی و باغی خود استفاده کنند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: بنابه تقاضا و خواسته مکرر اهالی منطقه برای اجرای این شبکه ما با رایزنی‌هایی که با وزارت نیرو داشتیم مجوز احداث شبکه را از محل ماده 56 و فاینانس داخلی دریافت کردیم.
سلیمان‌زاده بیان کرد: با بازنگری در تخصیص آب این سد بیش از 8 میلیون مترمکعب آن برای شرب و بهداشت و 5 میلیون مترمکعب نیز برای کشاورزی و صنعت پیش‌بینی شده که امیدواریم اهالی منطقه با تکمیل شبکه پایاب سد گیوی از نتایج آن استفاده کنند.
وی گفت: 10 هزار هکتار از اراضی زراعی و یک هزار هکتار باغات منطقه منتظر تکمیل شبکه پایاب سد گیوی هستند تا میزان تولید محصولات کشاورزی به چندین برابر افزایش پیدا کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی بیش از 12 هزار نفر از فرصت شغلی استفاده خواهند کرد.
با توجه به اینکه محور اصلی توسعه جنوب استان اردبیل راه و آب است سد گیوی با گذشت بیش از 15 سال هنوز در مرحله اجرا و تکمیل پایاب و شبکه مدرن قرار دارد که بهره‌برداری از آن به یک رویای دست نیافتنی برای اهالی منطقه تبدیل شده که اهالی شهرستان‌های کوثر و خلخال انتظار دارند هر چه سریعتر شبکه و پایاب این سد تکمیل و آماده بهره‌برداری شود تا هم به اشتغالزایی جدید و هم رونق تولید منطقه منجر شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.