اکبر صمدی روز یکشنبه در بازدید از محل احداث این نیروگاه در دامنه های سبلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث این نیروگاه تاکنون علاوه بر صرف منابع ارزی کلان حدود 2 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
او اظهار امیدواری کرد با مساعدت وزارت نیرو و با تکمیل این نیروگاه زمینه ایجاد سایر صنایع جانبی مرتبط با بخار داخل زمین از جمله کشت گیاهان گلخانه ای ، ایجاد مزارع پرورش ماهی و شهرک های گردشگری در مشگین شهر فراهم شود.
وی تشریح کرد: نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر در حالی تعطیل شده که در مهرماه سال 95 حمید چیت چیان وزیر سابق نیرو در جریان بازدید خود از این نیروگاه از تکمیل و راه اندازی آن تا نیمه اول سال 96 خبر داده بود.
صمدی با بیان که تاکنون حفر 11 حلقه چاه تا اعماق سه هزار و 400 متری زمین به اتمام رسیده، افزود: از این تعداد هفت حلقه آماده بهره برداری می باشد.
وی گفت: بیش از 80 درصد از زیرساخت های این نیروگاه از جمله خرید بخش مهمی از تجهیزات مورد نیاز و حمل آن به منطقه نیز انجام شده است.
به گفته فرماندار مشگین شهر ، در جریان بازدید ستاری معاون فناوری رییس جمهوری از این مجموعه راهکارهای توسعه این نیروگاه در زمینه های مختلف گردشگری ، علمی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و از تبدیل نیروگاه ژئوترمال مشگین شهر به یکی از مراکز مهم تحقیقاتی ، صنعتی و اقتصادی کشور خبر داده شد.
وی تشریح کرد: حفر چاه های ژئوترمال در مشگین شهر توسط شرکت ملی حفاری ایران فرصت خوبی بود تا از وجود کارشناسان خارجی از جمله کارشناسان کشورهای ایسلند ، نیوزلند ، فیلیپین و سایر کشورهای دارای این فناوری بی نیاز شویم.
نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به عنوان نخستین نیروگاه ژئوترمال کشور در استان اردبیل واقع شده و سالانه مورد بازدید پژوهشگران و محققان داخلی و خارجی قرار می گیرد.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.