به گزارش ایرنا ، نوبحت اژدری روز دوشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: این استان با مجموع تولید 366 هزار تن فرآورده دامی جزو 10 استان برتر کشور در تولیدات دامی است.
او گفت: در این استان با برخورداری از سه میلیون و 900 هزار واحد دامی سالانه 29 هزار و 227 تن گوشت قرمز ، 265 هزار و 356 تن شیر ، 9 میلیون و 600 هزار قطعه مرغ در هر سال ، 42 هزار و 362 تن گوشت سفید مرغ و 852 هزار تن تخم مرغ خوراکی تولید می شود.
وی با بیان اینکه اردبیل در تولید جوجه یکروزه نیز از استان های پیشرو کشور است، اظهار داشت: سالانه 88 میلیون و 365 هزار قطعه جوجه در استان تولید می شود که علاوه تامین نیاز مرغداری های داخل استان ، بخشی از جوجه مرغداری های سایر استان های کشور نیز تامین می شود.
اژدری گفت: در سال های اخیر توجه ویژه ای به صنعت پرورش زنبور عسل در استان شده طوری که هم اکنون سالانه 6 هزار و 152 تن عسل مرغوب از زنبورستان های این استان استحصال می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین افزود: شهرستان خلخال با برخورداری از 200 هزار واحد دامی یکی از مناطق برتر استان در تولید فرآورده های دامی بوده و 4.5 درصد مجموع تولیدات دامی استان در این شهرستان تولید می شود.
وی اظهار کرد: این شهرستان با تولید بیش از 700 تن عسل در سال رتبه دوم استان را پس از شهرستان اردبیل به خود اختصاص داده است.
او همچنین به افزایش سقف تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی روستایی با هدف حمایت از فعالان بخش دام و پرورش مرغ و ماکیان خانگی اشاره کرد و افزود: میزان این تسهیلات از 30 میلیون ریال در سال گذشته به 100 میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست با تاکید بر اجرای طرح های اصلاح نژاد دام برای توسعه و رونق صنعت دامداری گفت: نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات ارائه شده در بخش دامداری موجب ایجاد اشتغال در بخش دامداری شده و از هزینه کرد تسهیلات در خارج از طرح های دامداری جلوگیری خواهد کرد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.