معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با ورود شبکه‌های مجازی و رسانه‌های مختلف دیجیتالی هنر قصه‌گوئی به رغم تاثیرگذاری در انتقال پیام جایگاه خود را آرام آرام از دست داده که ضرورت دارد جلوی این افول گرفته شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نواداد در آئین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گوئی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر ما با اصالت هنر قصه‌گوئی که زمانی بین خانواده‌ها و کودکان رونق خاصی داشت فاصله گرفتیم و این فاصله با ورود شبکه‌های مجازی روز به روز بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه از نظر تخصصی برگزاری چنین جشنواره‌هایی آن هم به شکل منطقه‌ای فرصت معرفی استعدادها و توانمندی‌ها را در رشته پرمخاطب قصه‌گوئی فراهم می‌آورد، خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها خوشحال هستیم که اردبیل میزبان منطقه‌ای این رویداد هنری و فرهنگی شده تا قصه‌گویان از استان‌های مختلف در اردبیل حاضر شده و توان خود را در این عرصه به شایستگی نشان دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: بهترین نوع بیان مطالب و مفاهیم و پیام زبان غیرمستقیم هنری است که در این بین قصه‌گویی به عنوان یک هنر ارزشمند از دیرباز مورد توجه و اهمیت قرار گرفته به طوری که بسیاری از ما با لالایی‌های مادرانمان به خواب‌ رفته و خاطرات شیرین از قصه‌های دوران طفولیت داریم.
نواداد بیان کرد: در قالب هنر قصه‌گوئی مهارت زندگی به ویژه مهارت دوران نوجوانی و جوانی منتقل شده و به راحتی می‌توانیم برای نسل آینده از طریق قصه‌ها مهارت‌های موردنظر را اعم از عشق، محبت، اعتماد، عزت نفس، گذشت، تفاهم و سایر مهارت‌ها منتقل کنیم.  
وی افزود: با وجود تنوع رسانه‌ها امروز در تقویت و تداوم جایگاه هنر قصه‌گویی باید به سمتی حرکت کنیم تا شایسته‌ترین مفاهیم و مبانی اخلاقی و معرفتی زندگی منتقل شده و زمینه تحول بین نسلی فراهم آید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.