به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال با ابراز نگرانی از افزایش قابل توجه ورودی پرونده های دادگستری افزود: افزایش تعداد پرونده ها حاکی از افزایش آسیب های اجتماعی و کم رنگ شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه است .
وی گفت: با این که جرایم خشن و سازمان یافته در این شهرستان در مقایسه با سایر مناطق کشور بسیار پایین است ولی افزایش روز افزون تعداد پرونده های ورودی حاکی از افزایش آسیب های اجتماعی، قابل تامل است.
وی همچنین به افزایش قابل توجه جرایم سرقت در سال جاری اشاره کرد و افزود: 90 درصد سرقت ها توسط معتادان صورت می گیرد و پیشگیری و مقابله درست با این معضل اجتماعی در کاهش جرایم سرقت موثر می باشد.
رمضان پور با بیان اینکه در سال های اخیر با ورود قوه مجریه به بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی تا حدودی از سطح آسیب های اجتماعی کاسته شده ، اظهار داشت: سرقت ، طلاق ، مواد مخدر ، خشونت ، مفاسد اجتماعی و توهین و افترا به ترتیب اولویت پرونده های قضایی دادگستری خلخال را تشکیل می دهند.
رییس دادگستری خلخال از ورود دادستان خلخال به بحث تعطیلی کارخانه نئوپان و مدیریت پسماند زباله های خلخال با هدف پیشگیری از تضییع حقوق شهروندی و جلوگیری از فرسودگی تجهیزات کارخانه خبر داد.
او گفت: بیکاری منشاء بسیاری از وقوع جرایم کیفری است و راه اندازی واحدهای تولیدی راکد می تواند برای جلوگیری از گسترش این نوع آسیب در جامعه موثر واقع شود.
رمضان پور افزود: محل دفن زباله های شهر و دفع و دفن غیر بهداشتی زباله همراه با سوزاندن صدها تن زباله و آلوده کردن هوای پاکیزه شهر معضل اجتماعی است و با توجه به تخصیص اعتبارات کافی از سوی مرکز استان برای راه اندازی سایت جدید زباله همراه با حمایت های قضایی و قانونی این پروژه ، انتظار از شهرداری راه اندازی محل جدید و تعطیلی محل فعلی دفن زباله های این شهر است.
امام جمعه خلخال نیز در این جلسه گفت: اینکه تاکنون دشمنان قسم خورده ملت و نظام اسلامی موفق به دستیابی به اهداف فرهنگی خود در ایران اسلامی نشده اند حاکی از عدم توفیق آنها در فتح فرهنگ عامه مردم بدلیل وجود باورهای اعتقادی بسیار قوی و ریشه دار در بین مردم است.
حجت الاسلام کریم اسدی اظهار داشت: وضعیت خلخال از لحاظ آسیب های اجتماعی در برخی از جهات مناسب است ولی چناچه برخی از مسائل اجتماعی مورد غفلت قرار گیرد دشمن با هزینه کم می تواند به اهداف فرهنگی خود در این منطقه دست یابد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.