بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی منطقه یک کشور به میزبانی اردبیل و کسب رتبه اول ممتاز قصه‌گوی این استان به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسم اختتامیه این جشنواره که در اردبیل و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان برگزار شد، محسن وظیفه قصه‌گوی اردبیلی در این جشنواره در جایگاه اول قرار گرفت و مهدی ذکایی از آذربایجان شرقی، افسانه بازیار از آذربایجان غربی، هادی برقعی از زنجان و لیلا ابراهیمی از قزوین در جایگاه‌های دوم تا پنجم این جشنواره قرار گرفته تا در مرحله کشوری با سایر برگزیدگان استان‌ها رقابت کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در آئین اختتامیه جشنواره قصه‌گوئی منطقه یک کشور در اردبیل اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که نسل جدیدی از نوجوانان و جوانان ما با رغبت و علاقمندی هنر قصه‌گوئی را پیگیری کرده و در این عرصه فعالانه حضور دارند.
زعفر احدزاده خاطرنشان کرد: از طریق قصه مفاهیم تربیتی و اخلاقی به بهترین شکل منتقل شده و خانواده‌ها در سایه این مهارت و هنر ارزشمند می‌توانند فرزندان خود را با این مفاهیم انسان‌ساز آشنا کنند.
وی گفت: برگزیدگان منطقه‌ای این جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند تا با محوریت کانون بهترین و خلاقانه‌ترین قصه‌ها بازگو شده و علاقمندان از این هنر و مزایای آن استفاده کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل‌به کیفیت بالای برگزاری این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور قصه‌گویان استان‌های گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی، غربی، قزوین و اردبیل اشاره کرد و افزود: هم دیروز و هم امروز منتخبین استان‌ها در رقابتی نفس‌گیر قصه‌های خود را ارائه کردند که ما امروز از بین این 30 قصه‌گو پنج نفر منتخب را برای حضور در مرحله کشوری معرفی می‌کنیم تا در رقابت‌های کشوری نیز خوش بدرخشند.
احدزاده ادامه داد: برای تربیت نسل خلاق و بانشاط ما باید برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی را تقویت کنیم تا زمینه تحول تربیتی و مهارتی در نسل آینده به شکل مناسب و مطلوب شکل گیرد.
در این مراسم دولت‌آبادی بیانیه هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی منطقه یک کشور را قرائت کرد که در آن بر اهمیت قصه‌گوئی در ساحه آموزش، گرایش به سمت اخلاق‌محوری، انگیزه کودکان و نوجوانان برای یاد گرفتن قصه و نقش این هنر در شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تاکید شده بود.
هیئت داوران بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی منطقه یک کشور به کیفیت قصه‌های ارائه شده و همچنین محتوای آموزشی و تربیتی این قصه‌ها به همراه میزبانی شایسته استان اردبیل تاکید کرده و از بین 30 قصه‌گوی حاضر در این جشنواره قصه‌گویان برتر و قابل تقدیر را معرفی کردند.
بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گوئی در حالی در شهر اردبیل و با حضور چهره‌های شاخص هنری کشور به ویژه هیئت داوران اعم از مجید قناد، خانجانی و دولت‌آبادی از کارشناسان ارشد رشته هنر قصه‌گوئی و تئاتر در روزهای 19 و 20 آبان‌ماه برگزار شد که در این مراسم برنامه‌های متنوع موسیقی، سرود و نمایش اجرا و از میلاد عیوضی از استان زنجان، آزاده آقامیربهار از قزوین، سمیه رنجبر از گیلان، سمیرا رحیمی از آذربایجان غربی، فاطمه برمال از اردبیل و فاطمه محمودی از آذربایجان شرقی به عنوان قصه‌گویان قابل تقدیر تجلیل شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.