معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اردبیل گفت: به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل محل دائمی برگزاری کنفرانس‌های علمی را برپا کردیم تا از این فضا برای میزبانی رویدادهای مختلف علمی استفاده کنیم.
فرزاد ستاری در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: چهارمین کنفرانس ملی محاسبات نرم در حوزه برق و کامپیوتر 23 تا 25 آبان‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ما در سال‌های گذشته دو بار میزبان کنفرانس ملی برق بودیم که این بار در قالب این کنفرانس با محوریت توسعه و گسترش آی‌تی سعی می‌کنیم تحولی دیگر را در دانشگاه و فضای علمی این مجموعه رقم بزنیم.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اردبیل به تولید متنوع محصولات حوزه آی‌تی اشاره کرد و افزود: ما در حوزه اشتغال و تولید ثروت استان می‌توانیم در این بخش موفق عمل کنیم به طوری که در تولید بازی‌های مبتنی بر فرهنگ بومی خود به راحتی می‌توانیم فعالیت‌های موثر و راهگشایی را انجام دهیم.
ستاری ادامه داد: سعی داریم تا اردبیل را به محل دایمی برگزاری کنفرانس‌های علمی تبدیل کنیم که از همین روی برای چهارمین کنفرانس ملی محاسبات نرم در حوزه برق و کامپیوتر از اساتید برجسته دانشگاه تهران و مشهد دعوت کردیم تا در این رویداد حضور پیدا کنند.
وی بیان کرد: برای اولین بار در کشور در یک رویداد متفاوت سعی خواهیم کرد تا کنفرانس علمی متمرکز بر تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی را به شکل کاربردی برگزار کنیم که با دقت نظر در پذیرش مقالات سعی کردیم از بین 246 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس 74 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که 62 مورد از این مقالات واجد شرایط ارائه بوده و مابقی به شکل پوستر ارائه می‌شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اردبیل با دعوت از رسانه‌ها برای انتشار مطالب متنوع در حوزه آی‌تی گفت: با توجه به کارکرد این حوزه انتظار می‌رود با همکاری رسانه‌ها در استان اردبیل به سمت معرفی برند محصولات مختلف در این حوزه حرکت کنیم تا هم فرصت اشتغال و هم درآمدزایی برای فعالان این حوزه فراهم آید.
ستاری اضافه کرد: به نظر می‌رسد ما در این حوزه کم کار کردیم و ضرورت دارد برای معرفی هویت و اصالت شهر اردبیل بیشتر از این روی برندینگ کار کنیم تا بتوانیم در محافل علمی و توسعه فناوری حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی فضای رقابتی در این حوزه را یک فضای آزاد و بدون محدودیت دانست و بیان کرد: درآمدزایی در این حوزه به حدی بالاست که در قیاس با شرایط اشتغال کنونی جوانانی که به اشتغال در حوزه آی‌سی‌تی تمایل پیدا می‌کنند چندین برابر سایر حوزه‌های کارآفرینی کسب درآمد می‌کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.