به گزارش ایرنا ، علی نواداد روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: بالاترین میانگین تراکم جمعیت دانش آموزی در شهرها 36 نفر است که این میزان باید با توزیع جمعیت دانش آموزی کنترل شود تا کیفیت آموزش ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه از تمام امکانات باید برای بهینه کردن شیوه آموزش استفاده شود ، گفت: آموزش و پرورش پایه آبادانی کشور در آینده است و باید با استحکام این پایه ها در تربیت نسل موثر برای آینده تلاش کنیم.
وی استفاده بهینه از فضا و بودجه فرهنگی را در ارتقای تاثیرگذاری نسل آینده مهم دانست و خواستار توجه به مناسب سازی فضاهای آموزشی شد.
نواداد گفت: باید از تمام ظرفیت های لازم برای تربیت نسل آینده که ستون های کشور را تشکیل خواهد داد، استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه 60 درصد مدارس به صورت 2 نوبته اداره می شوند ، گفت: روند مدرسه سازی در استان مناسب است ، ولی آموزش و پرورش همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه می باشد.
احمد ناصری افزود: تلاش بر این است هیچ دانش آموزی از ادامه تحصیل بازنماند و حتی در دور افتاده ترین روستاها نیز برای دانش آموزانی به تعداد انگشتان دست خدمات آموزشی ارائه می شود.
وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه فصل سرما گفت: در صورت بروز سرما و تعطیلی مدارس شماره تلفن 2880 آماده پاسخگویی به دانش آموزان خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد هم در این جلسه از فعالیت 208 مدرسه در این شهرستان خبر داد.
احمد دهقان افزود: 20 درصد از 28 هزار و 993 دانش آموز این شهرستان در مراکز غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.
او افزایش سهمیه رشته های دبیری و آموزگاری ، توجه به استانداردسازی وسایل گرمایشی و احداث درمانگاه و مراکز رفاهی معلمان را از جمله مشکلات حوزه آموزش و پرورش پارس آباد ذکر کرد.
3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.