احمد شهریار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نظر جذب تسهیلات مکانیزاسیون از محل خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در مجموع عملکرد استانی شهرستان های بیله سوار ، گرمی و پارس آباد رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
وی اظهار داشت: همچنین از نظر جذب سهمیه تخصیصی شهرستانی ، شهرستان های گرمی ، بیله سوار و نیر به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند.
او گفت: سهمیه تخصیصی جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان به 42500 میلیارد ریال می باشد که از این میزان شهرستان بیله سوار با جذب 31 درصد اعتبارات رتبه اول و شهرستان های گرمی و پارس آباد نیز به ترتیب با جذب 21 درصد و 17 درصد رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.
شهریار افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 37 نفر از تراکتور و کمباین داران برای اخذ گواهینامه به مدیریت راهنمایی و رانندگی معرفی شدند و تعداد 51 نفر از متقاضیان خرید تراکتور و کمباین و ادوات کشاورزی با استفاده از تسهیلات بانکی به بانک کشاورزی معرفی شدند.
وی افزود: نوسازی ناوگان مکانیزاسیون استان با جدیت دنبال می شود و تلاش می شود با بکارگیری تراکتورها بویژه کمباین های فرسوده و قدیمی و از رده خارج شده که میزان ریزش بالایی در برداشت محصول دارند پرهیز کرده و به جای آن با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی با عاملیت بانک کشاورزی دستگاه ها و ماشین آلات بروز و مجهز را جایگزین کنند.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
این استان در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.