بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی شمالغرب کشور با حضور 6 استان کشور به مدت دو روز در اردبیل آغاز بکار کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این جشنواره که با حضور قصه‌گویانی از سراسر کشور و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، هیئت داوران به مدت دو روز قصه‌ها را داوری کرده و پس از پایان دو روز رقابت برترین‌های این دوره از جشنواره معرفی خواهند شد.
در این جشنواره 30 قصه که توسط قصه‌گویان روایت می‌شود با هم رقابت می‌کنند که این قصه‌ها کار هنرمندان استان اردبیل، قزوین‌، گیلان، اذربایجان شرقی و غربی و زنجان است که طی امروز و فردا قصه‌ها به زبان فارسی، ترکی، گیلگی و کردی در نوبت صبح و عصر به روی صحنه خواهند رفت.
در کنار ارائه قصه در این جشنواره که منطقه یک این جشنواره به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود، کارگاه تخصصی قصه‌گوئی، بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین و اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی منطقه یک فردا برگزار خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی در استان اردبیل فضای رقابتی خوبی را برای قصه‌گویان و هنرمندان بخش کودک و نوجوان فراهم کرده است، اظهار کرد: ما هرقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم به نفع تربیت و تعالی نسل آینده خواهد بود.
زعفر احدزاده خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان ما با ابزار هنر و فرهنگ به رشد و بالندگی می‌رسند که در این بین قصه به دلیل اصالت و ماهی شایسته انتقال پیام بهترین شرایط و فضا را فراهم می‌آورد تا کودکان و نوجوانان ما بیشتر با مفاهیم زندگی آشنایی پیدا کنند.
وی افزود: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوئی شمالغرب کشور با عنوان «قصه زندگی من» یک کارگاه دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی برای کودکان است که با حضور چهره‌های برتر هنر قصه و تئاتر می‌تواند فرصت خوبی برای تعالی این رشته ارزشمند باشد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.