به گزارش ایرنا ، محمد فرهودی روز یکشنبه در گفتمان اجتماعی محور خلخال افزود: این افزایش شامل عرصه های طبیعی و همچنین جمعیت وحوش منطقه است.
وی با بیان اینکه فعالیت کارگاه های تولید شن و ماسه و سنگ شکن ها در خلخال با صدور مجوز لازم از سوی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت انجام می شود، اظهار داشت: وظیفه حفاظت محیط زیست نظارت بر نحوه کارکرد این واحدهای صنعتی از نظر آلودگی هوا و بی ضرر بودن برای محیط زیست است.
او گفت: با بررسی های کارشناسی صورت گرفته از سوی اداره حفاظت محیط زیست منطقه هیچ آلودگی زیست محیطی و هوا از سوی کارگاه های تولید شن و ماسه و کارخانه های تولید آسفالت و سایر واحدهای صنعتی در این شهرستان مشاهده نشده است.
فرهودی با بیان اینکه حفاظت از منابع خدادادی وحیات وحش منطقه نیازمند ترویج فرهنگ نگهداری این موهبت الهی در بین مردم و همکاری مناسب از سوی اهالی ساکن در مناطق حفاظت شده و مناطق ممنوعه شکار است، افزود: حفاظت منطقه شده ای با وسعت 100 هزار هکتار از عهده هشت محیط بان این اداره خارج است.
او گفت: در حالی که 2 نفر از هشت محیط بان این اداره به علت مشکل جسمانی توانایی حضور و گشت زنی در مناطق حفاظت شده را ندارند، انتظار از 6 محیط بان برای حفاظت کامل حیات وحش منطقه بدون همکاری اهالی و دوستداران طبیعت شهرستان غیرممکن است.
در این گفتمان منتقدین اداره حفاظت محیط زیست خلخال نیز هدایت فاضلاب خام خانگی از سوی اداره آب و فاضلاب شهری به رودخانه هروچایی در جوار تصفیه خانه فاضلاب و آلودگی منطقه گردشگری علی آباد و همچنین تلف شدن دام های این روستا ناشی از مصرف آب آلوده رودخانه در این منطقه و نیز آلوده شدن باغ های واقع در اطراف کارگاه های ماسه شویی این روستا و روستای هدف گردشگری خمس را از جمله ضعف عملکرد این اداره در حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از آلودگی آن اعلام کردند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.