به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، اکبر بهنامجو در نشستی با نماینده و فرماندار کوثر افزود: اقدامات اولیه برای واگذاری آبگرم گیوی به سرمایه گذار بخش خصوصی صورت گرفته و با عملیات توسعه ای امکانات رفاهی وگردشگری مناسب در این منطقه فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایجاد و توسعه پزشکی آبدرمانی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: با اجرای این طرح و ایجاد امکانات مناسب مدت اقامت مسافران در آبگرم های استان افزایش خواهد یافت.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از روند کند علمیات اجرایی خط انتقال سد گیوی، گفت: پس از گذشت 20 سال ازشروع عملیات اجرایی این پروژه و تکمیل کامل بدنه سد هنوز اتفاق خاصی در اجرای پروژه خط انتقال آب سد روی نداده است.
بشیر خالقی افزود: ما منکر مشکلات در مرکز استان نیستیم ولی درعین حال از بی مهرهای صورت گرفته در خصوص تخصیص آب شهرستان های جنوب استان از رودخانه قزل اوزن ناراحتیم.
او اظهار داشت: در حال حاضر از هشت سد پیشنهادی خلخال و کوثر تنها آب سد شهید عمران پستی هشجین آن هم در حد مصارف آب شرب و صنعتی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: در حالی که سالانه بیش از 500 میلیون متر مکعب آب در جنوب استان تولید می شود مردم ساکن آن حق استفاده از آب تولیدی منطقه خود را ندارند.
خالقی گفت: توسعه بخش کشاورزی منطقه جنوب با توجه به وجود منابع آبی و اراضی حاصلخیز نیازمند توجه جدی مسئولان وتخصیص آب مورد نیاز است.
شهرستان کوثردر 85 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.