به گزارش ایرنا، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در بازدید از پروژه های راه سازی خلخال افزود: وجود راه های ارتباطی مناسب ، ایمن و استاندارد از نیازهای مهم زیرساختی منطقه بوده و برای ارتقای راه های موجود تلاش می شود.
او با تقدیر از تلاش نماینده مردم خلخال و کوثر در پادار شدن ردیف های اعتباری پروژه های راه سازی این منطقه از جمله پروژه راه اصلی خلخال به منجیل گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه که جزو راه های گرم و بی خطر استان اردبیل برای استفاده از تمام فصول سال است، تحول بزرگی در توسعه صنعت گردشگری ایجاد خواهد شد.
استاندار اردبیل همچنین به امضای قراردادی با جمهوری آذربایجان برای اتصال خط آهن این استان به این جمهوری از طریق شهرستان پارس آباد اشاره کرد و افزود: جمهوری آذربایجان خط آهن خود را به طول 14 کیلومتر در پارس آباد اجرا خواهد کرد.
بهنامجو با بیان اینکه پس از گذشت 14 سال پروژه خط آهن اردبیل به میانه 46 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ادامه این روند 15 سال دیگر برای تکمیل آن زمان نیاز بود، اظهار داشت: این پروژه با گشایش ردیف های اعتباری جدید ملی و همت نمایندگان استان در جذب اعتبارات بیشتر از ردیف های اعتباری مختلف شتاب گرفته است.
وی گفت: اردبیل تنها استان کشور است که امسال علاوه بر برخورداری پروژه خط راه آهن از اعتبارات ملی از 7 هزار و 500 میلیارد ریال فاینانس برای اجرای این پروژه بهره مند شده است.
بهنام جو تاکید کرد: با توجه به تعهد جمهوری آذربایجان برای اتصال خط ریلی خود به خط آهن استان برای ادامه راه آهن اردبیل به سمت شهرستان پارس آباد و ایجاد زمینه سفر به آسیای میانه از طریق استفاده از این خط تلاش می شود.
او با بیان اینکه بهره برداری از پروژه راه آهن اردبیل به میانه توسعه همه مناطق استان را بدنبال خواهد داشت، افزود: با توجه به وجود معادن غنی در خلخال احداث خط ریلی در این منطقه برای جابجایی محصولات معدنی شهرستان با استفاده از خط آهن و اتصال آن به خط آهن اردبیل از برنامه های توسعه ای خط ریلی این استان است.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس نیز در این بازدید از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در تعلل در تکمیل کمربندی خلخال انتقاد کرد.
بشیر خالقی گفت: این پروژه 20 سال پیش و همزمان با آغاز عملیات اجرایی راه خلخال به فیروزآباد آغاز شده، همچنان نیمه تمام است.
محبوب حیدری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هم دلیل تاخیر در زمان اجرای پروژه کمربندی خلخال را سخنان وزیر وقت راه و شهرسازی در سفر به این منطقه و تاکید وی بر حذف این پروژه اعلام کرد و گفت: با توجه به پیگیری نماینده مردم منطقه و استاندار اردبیل این پروژه فعال شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه به عنوان فاز 4 پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد و بخشی از پروژه ملی راه رضوانشهر ، خلخال ، میانه و میاندواب تعریف شده، گفت: عملیات خاکی در سطح سه کیلومتر از مسیر 5.5 کیلومتری کمربندی در اراضی ملی و دولتی اجرا شده است.
او افزود: مشکل بزرگ بر سر راه این پروژه تملک اراضی بخش خصوصی واقع در مسیر راه است که نیازمند تامین 70 میلیارد ریال اعتبار می باشد.
استاندار اردبیل در سفر به خلخال از پروژه های کمربندی شهر ، تصفیه خانه آب شرب ، راه اصلی خلخال به اسالم ، راه توریستی خلخال به ماسوله در استان گیلان و راه اصلی خلخال ، درام به منجیل بازدید کرد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.