با افزایش تدریجی باران در کلیه مناطق استان اردبیل دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان به زیر صفر درجه خواهد رسید.

علی دولتی‌مهر در گفتگو با ایسنا  با اشاره به اینکه از امروز سه شنبه تا ظهر فردا، بارش در کلیه مناطق استان اردبیل به‌تدریج  شدت خواهد یافت و دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان به زیر صفر خواهد رفت، اظهار کرد: در سرعین، نیر، خلخال و بخش‌هایی از مشگین‌شهر، اردبیل و نمین بارش برف 2 تا 10 سانتیمتر و در ارتفاعات استان 10 تا 20 سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود .

 

وی یادآور شد: این میزان برف به عنوان نخستین برف پاییزه می‌تواند موجب برخی مشکلات شود، از این رو در اطلاعیه‌ای که از سوی اداره کل هواشناسی ابلاغ شده مواردی توسط کارشناسان کمیته تخصصی هوا - راه استان اردبیل اعلام شده است که رعایت آنها ضامن امنیت عمومی خواهد بود .

دولتی مهر خاطرنشان کرد: در بخش راهداری، با توجه به کولاک برف و مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی استان طی 24 ساعت آینده، پلیس راه ضمن توصیه به احتیاط کامل هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه الماس و صائین، به رانندگان  تأکید می‌کند خودروهای خود را به زنجیرچرخ، ضدیخ رادیاتور و چراغ‌های مه‌شکن تجهیز کرده و پیش از مسافرت از سلامت تجهیزات تکمیلی نظیر برف‌پاک‌کن اطمینان حاصل کنند .

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، برای بالاتر بردن ضریب ایمنی و سلامت در تردد، راهداری‌های استان با آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در گردنه‌های برفگیر در وضعیت آماده باش قرار گرفتند .

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی نیز کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضمن تأکید بر بازدید مکرر و تنظیم دمای انبارها، مراکز پرورش ماهی، دامداری و مرغداری‌ها، حفاظت از تجهیزات گلخانه‌ای و آبیاری تحت فشار و محافظت از کندوهای زنبور عسل، به بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی به منظور جلوگیری از خسارت یخبندان توصیه می‌کنند .

وی اضافه کرد: در بخش عمرانی و مدیریت توزیع حامل‌های انرژی، بر پیشگیری از اتلاف گرما در ساختمان‌های مسکونی و اداری و مدیریت توزیع حامل‌های انرژی بویژه صرفه‌جویی در مصرف گاز شهری به دلیل افت فشار گاز و نیز پیشگیری از یخزدگی لوله‌های آب و مخازن در معرض هوا توصیه کرده، بر توقف عملیات عمرانی بویژه بتن‌ریزی تا روز پنجشنبه تأکید می‌شود .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.