رییس دانشگاه محقق اردبیلی از صدور موافقت اصولی با ایجاد مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی در این دانشگاه خبر داد.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عزیز حبیبی در جمع خبرنگاران گفت: شورای گسترش و برنامه‌‌ریزی آموزش عالی با ایجاد «مرکز پژوهشی زیست ‌فناوری گیاهان دارویی» شامل دو گروه پژوهشی «اهلی‌سازی و فرآوری گیاهان دارویی» و «زیست‌ فناوری گیاهان دارویی» در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد. 
وی به ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های کاشت، برداشت و فرآوری این گیاهان با توجه به بازار منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی امری مهم و مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است. 
حبیبی با اشاره به وجود رشته‌های تحصیلی و تجهیزات متعدد مرتبط با بحث گیاهان دارویی در دانشگاه محقق اردبیلی، تاکید کرد: نقش پژوهش‌های دانشگاهی در خصوص اصلاح و بهبود گیاهان دارویی و کاربرد فرآورده‌های آنها در زمینه‌های مختلف پزشکی، صنعت و کشاورزی ارگانیک باید مورد توجه قرار بگیرد. 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر موافقت با ایجاد مراکز پژوهشی نوع سوم(تقاضا محور)، تصریح کرد: تلاش برای دریافت طرح‌های کلان کاربردی برای موفقیت این مرکز پژوهشی ضروری است. 
وی راه‌اندازی این مرکز را گامی مهم در راستای تحقق اهداف دانشگاه جامعه محور برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با تلاش محققان و پژوهشگران، این مرکز در آینده نزدیک دستاوردهای علمی و عملی ملموسی را به جامعه ارائه کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.