رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شکارچی دستگیر شده دارای سوابق تخلف شکار غیرمجاز در سایر مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده این شهرستان است.
محمد فرهودی افزود: این فرد اخیرا از سوی یکی از اهالی محل اجیر و با حمایت مالی وی با سوء استفاده از خلوت بودن تفرجگاه ازناو پس از رفتن گردشگران از این منطقه، اقدام به شکار مخفیانه بز کوهی کرده است.
وی با تقدیر از همکاری اهالی روستای خوجین در دستگیری و معرفی این فرد به یگان حفاظت حفاظت محیط زیست گفت: حفاظت از عرصه های طبیعی و وحوش نیازمند همکاری اهالی روستاهای ساکن در داخل مناطق حفاظت شده و یا جوار این مناطق است.
او همچنین از افزایش کشفیات سلاح غیرمجاز و شکار غیرمجاز در پاییز امسال خبر داد و افزود: ماموران این اداره موفق به کشف چهار قبضه سلاح شکاری غیرمجاز ، پنج قبضه اسلحه شکاری مجاز ، لاشه یک راس بز کوهی ، یک راس گراز وحشی ، 2 سر خرگوش و 14 قطعه لاشه کبک شکار شده از شکارچیان متخلف شدند.
وی گفت: در این مدت 11 پرونده کیفری تخلفات شکار غیرمجاز تشکیل و شکارچیان متخلف به مقامات قضایی منطقه معرفی شدند.
فرهودی با بیان اینکه هیچ مجوزی برای صدور پروانه شکار پرندگان دریافت نشده، اظهار داشت: پروانه شکار خرگوش تنها برای شکارچیان اهل تسنن شهرستان از سوی این اداره صادر می شود.
240 هزار و 524 هکتار از مساحت استان اردبیل شامل چهار منطقه که 7.8 درصد از کل مساحت استان را شامل می شود، تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و جزو مناطق حفاظت شده کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.