فریدون بابایی روز دوشنبه در بازدید از مامور اطفای حریق مواد نفتی شرکت نفت خلخال افزود: امسال 56 دستگاه کپسول آتش نشانی در اختیار 56 دهیاری این شهرستان قرار گرفته و اقدام لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز برای خرید خودرو آتش نشانی برای روستاهای بزرگ و پرجمعیت فاقد این خودرو و نیز تهیه کوله آتش خاموش کن از طریق استانداری اردبیل صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا ، در مانور اطفای حریق مواد سوختی و نفتی که در انبار نفت خلخال برگزار شد، نیروهای عمل کننده عملیات سریع واکنش در شرایط اضطراری آتش سوزی را اجرا کردند.
عوامل شرکت کننده در این مانور آتش سوزی را با استفاده از مواد ضد حریق و آب تحت فشار موجود در سیستم های اطفای حریق انبار نفت و نیز آب خودروهای آتش نشانی شهرداری خلخال خاموش کردند.
در مانور اطفای حریق مواد سوختی خلخال علاوه بر بکارگیری انواع راهکارهای جدید اطفای حریق و سنجش میزان آمادگی و ضریب خطای عوامل اجرا کننده مانور ، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز با امداد و نجات مصدومان فرضی حادثه آتش سوزی و انتقال آنها به آمبولانس های مستقر در محل برگزاری مانور توان عملیاتی خود را در مقابله با بحران های احتمالی آتش سوزی و سرعت امداد و نجات مصدومان را به نمایش گذاشتند.
فرماندار خلخال هدف از برگزاری این مانور را سنجش میزان آمادگی اعضای شورای مدیریت بحران و تعامل آنها با یکدیگر در مواجهه با حوادث غیرمترقبه و سنجش وضعیت پدافند غیرعامل در تاسیسات حساس و آسیب پذیر ذکر کرد.
فریدون بابایی افزود: نیروهای عمل کننده در این مانور به خوبی توانستند ماموریت محوله در بحث اطفای حریق را با موفقیت اجرا کرده و نمره قبولی بگیرند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.