به گزارش ایرنا ، این مانور روز شنبه به همت بسیج سپاه ، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران ، نیروهای امداد و نجات هلال احمر ، فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی ، آتش نشانی ، فرماندهی انتظامی و آموزش و پرورش خلخال برگزار شد.
در این مانور سناریوی حمله هوایی فرضی دشمن به محیط آموزشگاهی، چگونگی تخلیه دانش آموزان از داخل ساختمان مدرسه ، نحوه امداد و نجات آسیب دیدگان در داخل ساختمان و انتقال آنها با استفاده از آمبولانس به مراکز بیمارستانی و نیز روش های اطفای حریق در محوطه مدرسه با موفقیت اجرا شد.
معاون فرماندار خلخال در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای چنین مانورهایی در مناطق شهری ضمن افزایش سطح آمادگی مسئولان دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران میزان آگاهی مردم بویژه دانش آموزان در رویارویی با حوادث و نحوه بکارگیری روش های پدافند غیرعامل برای مصون ماندن از حملات هوایی دشمن را بصورت قابل توجهی افزایش خواهد داد.
احمد قنبری از اجرای طرح آموزش همگانی مقابله با حادثه طبیعی زلزله در مناطق شهری و روستایی این شهرستان و تشکیل تیم های امداد و نجات 33 نفره و راه اندازی خانه های هلال در مرکز بخش ها و دهستان ها از سوی جمعیت هلال احمر با همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان خبر داد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.