استاندار اردبیل گفت: هفته آینده در دیداری که با رئیس کل بانک مرکزی داریم سعی خواهیم کرد تا تجار و تولیدکنندگان اردبیل از ارز نیما استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکببر بهنامجو در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: در این نشست معدن‌کاران و صنعتگران مشکلات و خواسته‌های خود را به شکل واقع‌بینانه مطرح کردند تا ما از طریق دولت و بانک مرکزی این مطالبات آنها را پیگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال روان‌سازی مسیر برای حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستیم و در این حرکت راهگشا و موثر سعی می‌کنیم تا بهترین شرایط و فضا برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی فراهم آید.
استاندار اردبیل بیان کرد: برای بهره‌مندی سرمایه‌گذاران و صنعتگران از ارز نیما نشستی را با رئیس کل بانک مرکزی و معاونین وی در هفته آینده انجام خواهیم داد تا ارز مورد نیاز تجار و تولیدکنندگان از طریق این سامانه تامین شود.
بهنامجو به بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه معاونین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی از پروژه عظیم پایاب سد خدآفرین اشاره کرد و گفت: 90 درصد این پروژه عملیاتی شده و 10 درصد مابقی نیز تا تابستان سال آینده تکمیل و به بهره‌بردایر خواهد رسید که البته ما برای سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی آماده واگذاری زمین هستیم که البته این کار براساس آئین‌نامه تدوین شده به انجام خواهد رسید.
وی تصریح کرد: در این بازدید هم رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و هم مدیران دستگاه‌های اجرایی دیدگاه‌ها، نظرات و حتی موانع پیش رو را مطرح کردند تا براساس راهکار تعیین شده زمینه برون رفت از این مشکلات و افزایش توانمندی بخش خصوصی در این حوزه فراهم آید.
رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: البته برخی از مشکلات و موانع نیز قرار شد در تهران مورد پیگیری قرار گیرد تا به سرعت فعالان اقتصادی بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.
بهنامجو همچنین به جایگاه خوب استان در بخش معدن و ضرورت بهره‌برداری از معادن استان به شکل کامل اشاره کرد و گفت: در سه زون معدنی مشگین‌شهر، خلخال و هیر مطالعات به نقطه امیدبخش رسیده و از سال آینده بهره‌برداری و اکتشاف از این معادن شروع خواهد شد.
وی همچنین از کاهش محسوس در پاسخگوئی به استعلامات و صدور مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا هر ماه یکبار پنجره واحد برای بخش معدن و حل مشکلات صاحبان تولید در این بخش شکل گیرد تا به صورت رودررو فعالان بخش معدن خواسته‌های خود را مطرح کنند.
استاندار اردبیل اظهار کرد: البته تولیدکنندگان حوزه معدن با مشکل بازاریابی و فروش نیز روبرو هستند که ما از معاون اقتصادی خود خواسته‌ایم تا نمایشگاه عرضه محصولات و مصالح ساختمانی را در اردبیل دایر کنند.
بهنامجو ضرورت تعامل با مسئولان محلی و رفع معارض را در حوزه بهره‌برداران صنایع معدنی یادآور شد و تصریح کرد: البته بهره‌برداران باید حق و حقوق روستائیان و ساکنین مناطق محروم را رعایت کند و نسبت به جلب رضایت آنها ببا حفظ منافعشان تلاش کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.