نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا در تحریم ایران به نقطه شکست و انزوا رسیده و روز به روز تشکیلات تحریم در حال فروریختن است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با ستودن مقاومت ملت ایران در 40 سال اخیر اظهار کرد: آثار این مقاومت را در عقب‌نشینی آمریکا از تحریم‌های استثنائی علیه ایران به عینه مشاهده می‌کنیم به طوری که برخی از کشورها نظیر کره جنوبی، هندوستان، ترکیه، عراق و حتی چین اعلام کردند که تحریم علیه ایران را اعمال نخواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام ترکش‌های آمریکا در تحریم ایران به اتمام رسیده و آنها با عقب‌نشینی از مواضع خصمانه خود در انزوا قرار گرفتند.
امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با استثناء کردن برخی کشورها از تحریم نفت و گاز ایران و عقب‌نشینی از مواضع خود برای محروم کردن ایران از نهاد بین‌المللی ارتباطات بین بانکی به شکست خود در تحریم ایران اذعان کرده‌اند، تصریح کرد: دولت ما نیز با وارد کردن نفت به بازار بورس درصدد ناکامی دشمن در تحریم فروش نفت ایران است.
عاملی افزود: عده‌ای سودجو در کشور که ارز را ذخیره کرده‌اند منتظر 13 آبان هستند تا آمریکا آخرین ترکش تحریم خود را شلیک کند اما بعد از 13 آبان حال و روز آنها دیدنی است چرا که جمهوری اسلامی ایران در موضع قدرت قرار گرفته و همه به بیهوده بودن تحریم‌ها اذعان خواهند کرد.
وی بیان کرد: از دولت و مجلس در این شرایط انتظار می‌رود با اعمال مالیات برای کالاهای سرمایه‌ای به ویژه مسکن و خودرو از سودجویی عده‌ای در خرید چندین باره مسکن، زمین و خودرو جلوگیری کرده و جلوی التهاب بازار را بگیرند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: البته چنین طرحی در سال 93 در مجلس مطرح شد اما به خاطر فشار عده‌ای از دستور کار مجلس خارج شد که امیدواریم این بار مجلس با تصویب قانونی صریح جلوی انباشت سرمایه‌های عده‌ای را گرفته و درر جامعه فرصت برابری را برای بهره‌مندی اقشار مختلف مردم از مسکن و خودرو فراهم کند.
عاملی ادامه داد: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است بطوری که در این روز نفرت و انزجار خود را از شیطان بزرگ و مستکبر کبیر نشان خواهیم داد که به رغم جنایت‌های متعدد علیه بشریت حاضر نیست از کرده خود اظهار پشیمانی و ندامت کند.
وی اظهار کرد: ذات استکبار با جنایت و خیانت عجین شده به طوری که آمریکا به رغم کشتار 150 هزار نفر انسان بیگناه در هیروشیما و صدها جنایت دیگر در عرصه جهانی و بین‌المللی به ویژه سقوط هواپیمای ایران در خلیج فارس نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه رئیس جمهور آمریکا مدال افتخار به دست‌اندرکاران این جنایت‌ها اعطاء کرد.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: جنایت‌های استکبار جهانی در قرن حاضر بیشمار است و امام راحل به عنوان بیدارگر قرن حاضر چهره از نفاق و جنایت‌های آمریکا برداشت و اعلام کرد آمریکا و اسراییل از بین رفتنی هستند.
عاملی خاطرنشان کرد: آمریکا با جمع کردن 57 هزار متخصص، جنگ پنهانی علیه ایران آغاز کرده اما نباید فراموش کند که ایرانیان تنها جماعتی بودند که لانه جاسوسی آنها را تسخیر کردند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.