به گزارش ایرنا ، اصغر سلیمان زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 10 هزار میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای سد و پایاب خدا آفرین اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: پروژه های بزرگی در استان در حال اجرا است و اردبیل در دریافت اعتبار از صندوق جزو استان های پیشتاز می باشد.
او با اشاره به اجرای پروژه زهکشی خدا آفرین گفت: اجرای 52 کیلومتر کانال آبی از سد قیزقلعه سی و اجرای 92 کیلومتر کانال از ورودی استان تا پایاب خدا آفرین از جمله این پروژه ها است.
سلیمان زاده افزود: تمامی مسیرهای این کانال خاکبرداری شده و چهار کیلومتر آن باقی مانده که تا پایان سال آب به انتهای کانال خواهد رسید.
وی با بیان اینکه 15 هزار و 500 هکتار از پایاب خدا آفرین آماده بهره برداری است، گفت: همه مردم منطقه از حقابه این سد استفاده خواهند کرد.
وی همچنین به اجرای سد عمارت ، بزرگترین سد استان اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری عملیات اجرایی جسم سد عمارت به پایان می رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در زمینه اجرای سد احمد بیگلو نیز گفت: اجرای جسم این سد هم به اتمام رسیده و شبکه آبرسانی هم تا پایان سال اجرا می شود.
وی سد بفراجرد خلخال را یکی دیگر از سدهای در حال اجرای استان ذکر کرد و افزود: این سد با حداکثر توان اجرا می شود و با اتمام آن آبرسانی به خلخال از طریق این سد ممکن می شود.
3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.