به گزارش ایرنا، افشین عباسی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: مسئولان استان این درخواست را مطرح کرده و فدارسیون وزنه برداری اعلام کرده در صورت جذب اسپانسر مسابقات وزنه برداری بین المللی دهه فجر در سال 98 در اردبیل برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسابقات وزنه برداری بین المللی دهه فجر تاکنون در تهران و اهواز برگزار شده است، اظهار داشت: با توجه به وجود زیر ساخت های ورزشی و مراکز اقامتی مناسب و بروز در استان و نیز سالن ورزشی شش هزار نفری رضازاده اردبیل بعد از سالن سرپوشیده 12 هزار نفری تهران بهترین مکان برای برگزاری انواع مسابقات در کشور است.
او با اشاره به میزبانی بسیار مناسب و شایسته اردبیل برای مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی بیان کرد: این مسابقات در سطح بسیار بالا و طبق مقرارات و قوانین فدراسیون جهانی وزنه برداری برگزار شد.
عباسی با تقدیر از همه زحمت کشان برگزاری این رقابت ها در اردبیل گفت: برای اولین بار در کشور با تعبیه 12 دوربین در سالن رضازاده تمامی حرکات نقطه به نقطه وزنه برداران شرکت کننده در حین مسابقه فیلمبرداری شد تا به روش بیو مکانیکی حرکات آنها تجزیه و تحلیل شود.
دبیر هیات وزنه برداری استان اردبیل افزود: نتیجه این تحقیق و پژوهش علمی در اختیار فدراسیون جهانی وزنه برداری قرار خواهد گرفت و به صورت مقاله ISI چاپ خواهد شد.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقاتی در این سطح علاوه بر توسعه و پیشرفت ورزش با توجه به حضور ورزشکاران، مربیان، سرپرستان از سراسر کشور باعث رونق توریسم ورزشی و اقتصادی منطقه خواهد شد.
داور بین المللی وزنه برداری از حضور حداقل پنج ورزشکار اردبیلی حاضر در این مسابقات در اردوی آمادگی تیم ملی خبر داد و اظهار داشت: خستگی و زحمات همه با حضور این ورزشکاران در این اردو از تن خارج خواهد شد.
عباسی بیان کرد: هیات وزنه برداری استان از لحاظ تجهیزات ورزشی و سخت افزاری مشکلی ندارد به طوری که اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری باشکوه و استاندارد این مسابقات تجهیزاتی به ارزش 6 میلیارد ریال خریداری و تامین کرد.
وی با اشاره به وجود استعدادهای بسیار خوب در استان اضافه کرد: ورزشکاران استان اردبیل از سال 1949 میلادی تاکنون موفق به کسب مدال های رنگارنگ از میادین المپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی برای کشورمان شده اند.
دبیر هیات وزنه برداری استان اردبیل گفت: خانه وزنه برداری استان هم اکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمامی تجهیزات مورد نیاز سخت افزاری آن خریداری شده که امیدواریم با تلاش متولیان ورزش استان در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.
عباسی با بیان اینکه این استان مهد وزنه برداری در کشور است، افزود: در صورت حمایت دستگاههای اجرایی از جمله شهرداری از تیم وزنه برداری استان برای شرکت در لیگ باشگاههای کشور این تیم حتما یکی از سه تیم برتر کشور در این رقابت ها خواهد بود.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.