نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تا پایان امسال با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی 36 هزار و 700 هکتار از اراضی پایاب سد خدآفرین به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شکور پورحسین در نشست تخصصی اجرای پایاب سد خدآفرین در پارس‌آباد اظهار کرد: ما به صورت ویژه اجرای این پروژه را از طریق وزارت نیرو و جهاد کشاورزی دنبال می‌کنیم چرا که اهالی منطقه مغان بسیار امیدوارند تا با تکمیل این طرح تحول اساسی در بخش کشاورزی مغان رقم بخورد.
وی از تدوین نظام بهره‌برداری پایاب سد خدآفرین به عنوان یک ضرورت و کار تاثیرگذار در توسعه واقعی منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: این حرکت نقطه عطفی را در احقاق حقوق جامعه عشایری و بهره‌برداران واقعی فراهم می‌آورد و مشکلات و نارسائی‌ها برطرف خواهد شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: در فاز اول 36 هزار و 700 هکنار از اراضی این منطقه به زیر کشت محصولات آبی خواهد رفت تا میزان تولید محصولات در این منطقه به سه برابر برسد.
پورحسین بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه مدونی را برای نظام بهره‌برداری پایاب سد خدآفرین داشته باشد تا دغدغه مردم مغان برطرف شود.
وی تصریح کرد: البته در اجرای این پروژه برخی مشکلات در تامین برق مورد نیاز وجود دارد که به نظر می‌رسد مسئولان منطقه‌ای و جهاد کشاورزی باید در برطرف کردن این مشکل پیشقدم شده و فرصت رفع نواقص را در حمایت از کشاورزان و زارعین منطقه فراهم کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.