به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز شنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: از 10 سال پیش پذیرش مددجو متوقف بود اما با مصوبه مجلس و دولت فرصتی دوباره برای بهزیستی فراهم شد تا افرادی که از سال ها پیش در نوبت پذیرش بودند جذب و تحت پوشش قرار دهد.
او بیان کرد: در این راستا امسال 233 مددجوی جدید در شهرستان خلخال تحت پوشش قرار می گیرند و 216 نفر دیگر نیز به این جمع اضافه خواهند شد.
ستاری از افزایش 3.4 درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش در استان خبر داد و گفت: با افزایش مستمری از یک میلیون و500 هزار ریال به پنج میلیون ریال و نیز ارتقا 2 برابری سقف یارانه این افراد، بخشی از مشکلات مالی ناشی از نوسان قیمت ها در بازار برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی برطرف شده است.
وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط اشتغال مددجویان و احداث مسکن برای افراد نیازمند در دستور کار بهزیستی استان قرار دارد، اضافه کرد: در همین راستا 50 درصد از تعهدات ایجاد اشتغال شهرستان خلخال در سال جاری تحقق یافته است.
وی اظهار داشت: در حالی که تهعد ایجاد اشتغال سال جاری این شهرستان برای بهزیستی 62 نفر بوده در نیمه اول سال با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای 32 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
ستاری گفت: امسال 6 واحد مسکونی در روستای خوجین خلخال تحویل مددجویان شده و هم اکنون هم 13 واحد مسکونی در حال احداث بوده و عملیات اجرایی 6 واحد جدید نیز در روستاهای این شهرستان بزودی آغاز می شود .
او از ارائه تسهیلات بلاعوض مالی به متقاضیان احداث، نوسازی و مقاوم سازی مسکن دارای فرزند 2 معلول در مناطق شهری روستایی استان اردبیل خبر داد و گفت: سقف این کمک مالی برای روستا 180 میلیون ریال و برای احداث مسکن در شهرها 300 میلیون ریال است که از سوی بهزیستی پرداخت می شود.
در این نشست حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه را توفیقی بزرگ به آن دسته از مسئولانی اعلام کرد که در نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) مشغول به خدمت هستند.
وی گفت: با وجود تلاش ارزشمند صورت گرفته در خدمت رسانی به محرومان، تبلیغات مناسبی برای افزایش مشارکت عمومی در کمک به محرومان انجام نمی گیرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.