به گزارش ایرنا،محمد حاج رسولیها روز چهارشنبه در بازدید از پایاب سد خداآفرین با بیان اینکه این پروژه در فاز اول بالغ بر 36 هزار و 700 هکتار از اراضی منطقه مغان را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: وزارت جهاد کشاورزی هم با بهره برداری از شبکه فرعی می تواند راه را برای رشد و توسعه کشاورزی منطقه هموار کند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و همت شرکت آب منطقه ای استان اردبیل این پروژه در زمان مقرر برنامه ریزی شده به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت منابع آب ایران بیان کرد: با اقدامات وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی و بهره برد اری از این پروژه تحولی بزرگی در بخش کشاورزی منطقه مغان رخ خواهد داد..
حاج رسولیها همچنین با اشاره به اشتغالزایی این پروژه بیان کرد: خوشبختانه بخش مهمی از مشکلات و چالش های منطقه که موضوع بیکاری است با راه اندازی کامل این پروژه مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل هم در این بازدید گفت: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین یکی از پروژه‌های عظیم شمال استان اردبیل است که از محل صندوق توسعه ملی و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار در حال اجراست.
اصغر سلیمان زاده افزود: طول این شبکه بالغ بر 144 کیلومتر است که بخش عظیمی از آن در حدود 92 کیلومتر در استان اردبیل قرار دارد و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 78 درصد در حال اجرا است.
وی گفت: وسعت اراضی طرح اراضی و زهکشی خدافرین در استان اردبیل حدود 62 هزار هکتار است و این طرح به چهار ناحیه عمرانی تقسیم‌بندی شده و قرار است در اولویت اول 36 هزار و 700 هکتار از آن در سالجاری به بهره‌برداری برسد.
سلیمان زاده گفت: انتقال و توزیع آب اراضی در محدوده طرح شبکه خداآفرین ، توسعه اقتصادی منطقه به واسطه توسعه کشاورزی و دامپروری با افزایش درآمد آنها، ایجاد اشتغال در دوران اجرا و بهره‌برداری برای 20 هزار نفر و ساماندهی حدود 10 هزار خانوار عشایر با افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی با رویکرد جلوگیری از مهاجرت ساکنان منطقه از اهداف این پروژه است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.