به گزارش ایرنا، در این آیین عزاداران حسینی مسیر پنج کیلومتری شهرخلخال تا صحن مطهر امامزاده سید دانیال (ع) را به صورت پیاده طی کردند.
در این مراسم عزاداران حسینی در طول مسیر پیاده روی عزاداری کرده و پس از تجمع در صحن مطهر امامزاده سید دانیال سوگواری ویژه اربعین حسینی را برگزار کردند.
به گزارش ایرنا، همزمان با اربعین حسینی در دیگر نقاط استان اردبیل نیز آیین های عزاداری برگزار شده و عاشقان اهل بیت (ع)در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان ها و معابر عمومی شهرستان های مختلف به سوگواری پرداختند.
همچنین آیین های شبیه خوانی و تعزیه نیز که بازگو کننده احوال اسرای کربلا و فداکاری های حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) می باشد در مناطق مختلف شهر و روستاهای استان برگزار شد.
امروز همچنین بازار احسان و نذری در مناطق مختلف استان داغ بود و هر کس به اندازه توان مالی خود اقدام به پخت حلوا و یا غذای گرم و توزیع آن در بین مردم می کرد.
آیین های اربعین حسینی با برگزاری آیین ها و تجمعات بازماندگان کربلا و نیز نوحه سرایی در مساجد و حسینیه های شهرستان های مختلف استان تا پایان روز و شب سه شنبه ادامه خواهد داشت.
7119/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.