دکتر بشیر خالقی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف خود سرانه داروهای ضد افسردگی بدون تجویز پزشک عواقب وخیمی را برای مصرف کنندگان این گونه داروها بدنبال دارد.
وی با بیان اینکه جامعه نیازمند افزایش نشاط اجتماعی با فراهم کردن ساز و کار افزایش نشاط برای کاهش بار و فشار روانی از روی دوش افراد و قشرهای مختلف اجتماعی است، گفت: بسیاری از بیماری های روحی و روانی شایع در جامعه ناشی از افزایش فشار و جنگ روانی اقتصادی راه اندازی شده از سوی دشمن در کشور است.
او همچنین با اشاره به تاثیر مشکلات اقتصادی و بحران‌ های اجتماعی در افزایش تمایل افراد به مصرف قرص‌ های ضد افسردگی و خواب آور افزود: این پدیده را باید به صورت علمی و دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار داد، چرا که توانایی و آستانه تحمل افراد در برابر مشکلات متفاوت بوده و مواجهه افراد با برخی از ناملایمات مانند تصادف ، فوت ، شکست‌ های تحصیلی و شغلی می ‌تواند در افزایش فشار‌های روحی افراد تاثیرگذار باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین اظهار داشت: پایین بودن آستانه تحمل افراد احتمال گرایش به مصرف سیگار و مواد مخدر را افزایش می‌دهد.
وی گفت: در بخش‌ های روانپزشکی بیماران را نسبت به میزان و سطح تحمل در مقابل مسائل و پدیده خاص درجه بندی می‌کنند و زمانی که تحمل یک فرد در مقابل مشکلات پیش رو بالا باشد دچار ضعف نمی‌شود و چه بسا ممکن است باعث تحریک انگیزه و تقویت بیشتر فرد نیز شود.
او افزود: برخی از افراد نیز هم برای یک مساله کوچک آستانه تحمل خود را از دست داده و به مصرف سیگار ، مواد مخدر و یا داروهای ضد افسردگی روی می‌ آورند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.