مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح مهارت‌آموزی در بیش از 55 مدرسه استان اردبیل و در قالب 270 مهارت استاندارد اجرایی و عملیاتی می‌شود.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد ناصری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار کرد: براساس مصوبه این ستاد ما در 9 محور فرهنگی، هنری، کتابخوانی، حوزه پژوهش، مهارت‌آموزی، اردوهای جهادی، زیارتی، برنامه‌های گسترده ورزشی و ... سعی کردیم تا در تابستان در خدمت دانش‌آموزان و نوجوانان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در اجرای این برنامه‌ها از ظرفیت دارالقرآن، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، هنرستان‌ها و اردوگاه‌ها و مدارس استفاده کردیم تا دانش‌آموزان در هر 9 حوزه بتوانند ایام فراغت خود را به شایستگی سپری کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در این 9 محور یاد شده بیش از یک هزار و 57 برنامه‌ را با مشارکت 233 هزار نفر عملیاتی کردیم به طوری که 45 درصد دانش‌آموزان استان در این برنامه‌ها حضور داشته و از آن استقبال کرده‌اند.
ناصری به 20 سالن ورزشی نیمه تمام آموزش و پرورش استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سه مورد از این سالن‌ها در نخستین روزهای مهرماه افتتاح شد و 8 سالن را نیز تا آخر امسال افتتاح خواهیم کرد.
وی بیان کرد: تمامی این سالن‌ها را تا شهریورماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم تا دانش‌آموزان از این فضاهای ورزشی و آموزشی استفاده کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در همه نواحی و مناطق استان این المپیاد آغاز شده و امیدواریم بیش از 61 درصد دانش‌آموزان شرکت کننده در این المپیاد حضور و رقابت دانش‌آموزان را شاهد باشیم.
ناصری ادامه داد: 10 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در قالب طرح مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند که این طرح در 55 مدرسه استان در قالب 270 مهارت استاندارد اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
 
برگزاری 429 دوره آموزشی در 6 ماهه سالجاری
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در نیمه اول امسال و در قالب برنامه‌های 100، 200 و 300 ساعت مهارت‌آموزی سعی می‌کنیم تا برنامه‌های آموزشی خود را اجرایی و عملیاتی کنیم.
قلیزاده بیان کرد: در نیمه اول امسال 429 دوره آموزشی را در سطح استان با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برگزار کردیم که در این دوره‌ها بیش از 2 هزار و 749 نفر حاضر شده و موفق به گذراندن این دوره‌ها شدند.
وی افزود: از این تعداد شرکت کننده اعم از دختر و پسر استقبال خوبی را داشتند به طوری که 28 درصد آموزش‌های مهارتی در کل استان به صورت مستمر و در طول سال برای جوانان و نوجوانان جویای کار عملیاتی می‌شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: ما با همکاری آموزش و پرورش دوره مهارت‌آموزی 20 تا 60 ساعته را در مدارس برای دانش‌آموزان از هفته آینده اجرا می‌کنیم که 500 مهارت استاندارد در این زمینه تعریف کرده‌ایم.
 
11 هزار نفر از جامعه کارگری در برنامه‌های تابستانی مشارکت کردند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه عمده مخاطبان ما جامعه کارگری است معاونت اجتماعی اداره کل تعاون، کارر و رفاه اجتماعی در بها دادن به حقوق کارگران 127 برنامه را برای جامعه کارگری در قالب 15 برنامه ملی اجرایی و عملیاتی می‌کنند.
قاسم رحیمی خاطرنشان کرد: بیش از 11 هزار نفر از جامعه کارگری در این برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت شرکت کردند که این برنامه‌ها در 9 محور به مخاطبان ارائه شده است.
وی به برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در بین جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: ما در تابستان امسال میزبان مسابقات دومیدانی و کاراته کارگران کشور بودیم و در کنار آن سه جشنواره تفریحی را برای خانواده‌های کارگران برگزار کردیم.
مدیر کل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز با اشاره به تنوع برنامه‌های اجرا شده برای جوانان و خانواده‌ها در فصل تابستان تصریح کرد: طرحی موفق است که در جوانان ما اثرگذاری بیشتری داشته باشد و به یقین ما باید براساس میل، نیاز و مصلحت جوانانمان برنامه‌ریزی‌های مناسبی را داشته باشیم.
علی ملااحمدی اضافه کرد: در این استان از پارک‌ها و مکان‌های عمومی باید بیشترین استفاده را در ایجاد نشاط و شادابی مردم انجام دهیم که انتظار می‌رود این برنامه‌ها در سطح گسترده و فراگیر در همه محلات و مناطق شهری اجرایی و عملیاتی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.