معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: شایسته نیست که بنا، کارگر و سازنده مهندسان را در حوزه نظارت و اجرا مدیریت کنند و خواسته‌های خود را بر خواسته فنی و تخصصی ارجحیت دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز ندایی در مراسم اعطای اعتبارنامه هیئت مدیره هشتمین دوره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: نظام مهندسی ساختمان در استان اردبیل از ابتدا خوب بنا نهاده شده و شاکله آن به گونه‌ای است که از لحاظ انسجام و قانونمندی شرایط آن به مراتب مطلوب و مناسب‌تر از نظام مهندسی ساختمان در سایر استان‌هاست.
وی با قدردانی از هیئت مدیره قبلی و منتخبین دوره جدید در نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خاطرنشان کرد: نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل از هر جهت وضعیت مناسبی دارد و انتظار می‌رود در دوره جدید نیز ایرادات و اشکالات برطرف و زمینه توانمندسازی این مجموعه بیش از گذشته فراهم آید.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: البته مهندسان ما در حوزه نظارت بر کیفیت ساخت و ساز ورود مطلوبی نداشتند به طوری که بنا، کارگر و سازنده از این ضعف استفاده کرده و به نوعی سعی می‌کنند مهندسان ما را مدیریت کنند چنانچه خواسته‌های خود را اعمال می‌کنند.
ندایی افزود: سال‌های سال است که در برخی از حوزه‌های ساخت و ساز با مشکل جدی در طراحی و اجرا روبرو هستیم در حالی که باید ضعف‌های موجود در سایه مدیریت و نظارت مهندسان برطرف شود.
وی ادامه داد: ما در حوزه ساخت و سازها به ویژه در نازک‌کاری و اجرای دیوار حایل با مشکلاتی روبرو هستیم به طوری که در زلزله اخیر کرمانشاه ما به عینه دیدیم که غفلت از نازک‌کاری چه بلایی را بر سر ساکنان این مناطق آورده بود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ‌ضرورت توجه به نماسازی براساس مصالح بومی و شرایط آب و هوایی را یادآور شد و اظهار کرد: جالب است سایر اصناف و تشکل‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کرده‌اند اما تاکنون نظام مهندسی ساختمان در این بخش وارد نشده و انتظار می‌رود مهندسان نیز در حوزه تخصصی و فنی از جمله راه‌‌اندازی آزمایشگاه فنی خاک و مکانیک، کنترل جوش، ساخت مسکن و حوزه گردشگری ورود پیدا کرده و همچون نظام پزشکی در این بخش موفق عمل کنند.
ندایی بیان کرد: ما انتظار داریم مهندسان با دولتمردان نیز همکاری نزدیک و متقابلی داشته باشند تا در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام آستین بالا زده و با توان تخصصی و فنی خود در این بخش موفق عمل کنند.
وی ادامه داد: جامعه مهندسان به راحتی می‌توانند به عنوان بازوی فنی و قابل اعتماد جامعه در تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام ورود پیدا کرده و به وظیفه خطیر خود در این بخش عمل کرده و یاریگر دستگاه‌های اجرایی باشند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت همکاری مهندسان را با شهرداری‌ها در نظارت دقیق بر اجرای پروژه‌ها و گزارش تخلفات احتمالی را یادآور شد و گفت: ما با انباشتی از پرونده در کمیسیون ماده 100 روبرو هستیم که در این بین به نظر می‌رسد یا نظارت مهندسان در ساخت و سازها ضعیف بوده و یا شهرداری پرونده‌ها را به موقع ارسال نمی‌کند که در هر دو صورت باید هم مهندسان و هم شهرداری به محض مشاهده تخلف در ساخت و سازها گزارش خود را ارائه کرده و جلوی ساخت و ساز را بگیرند.
ندایی تصریح کرد: حکمی که ما در کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می‌گیریم گاه در صحنه عمل با مقاومت و مشکلاتی روبرو می‌شود که برای کاستن از این مشکلات و دغدغه‌ها انتظار داریم با نظارت دقیق و فنی سخت و سازها انجام شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.