به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز پنجشنبه در بازدید از پایگاه های سنجش بینایی چشم کودکان افزود: این طرح ملی با حمایت سازمان بهزیستی و همکاری اداره آموزش و پرورش ، دانشکده علوم پزشکی ، مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک بخش خصوصی و دولتی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بیش از 6 هزار کودک زیر 6 سال در مراکز پیش دبستانی این شهرستان حضور دارند ، اظهار داشت: مهم ترین هدف از اجرای طرح سنجش بینایی کودکان ، اطمینان از سلامت بینایی کودکان و خردسالان است.
وی گفت: بهزیستی و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شهرستان بر این اجرای این طرح نظارت داشته و پس از معاینات کارت سلامت چشم برای کودکان سالم صادر و برای افرادی که نیاز به تکمیل معاینه و درمان دارند، گواهی ارجاع به پزشک متخصص چشم ارائه می شود.
تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود ، فرد را از یک چشم بسیار کم بینا یا نابینا می کند و با تشخیص بموقع قابل درمان است.
در صورتی که اشکال دید کودک قبل از پنج سالگی درمان شود ، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان ، بینایی کامل بدست می آید
پس از پنج سالگی هر قدر درمان چشم تنبل بیشتر به عقب بیافتد احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر می شود ، طوری که پس از هفت تا 10 سالگی درمان هیچ تاثیری در بینایی ندارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.