رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی از احداث جاده‌های سلامت با تلاش شهرداران در تمامی شهرستان‌ها با هدف توسعه و گسترش ورزش همگانی در کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مجدآرا در جلسه شورای ورزش استان اردبیل که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: طرح پایش سلامت مردم در رویدادهای ورزشی، استفاده از سالن‌های ورزشی و پارک‌ها با هدف استفاده عموم مردم، احداث جاده‌های سلامت از محل 27 صدم درصد دستگاه‌های اجرایی و ... جزو طرح‌های مصوب وزارت ورزش و جوانان است که در همه استان‌ها با تشکیل کمیته تحول و تعالی در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل در ایجاد و راه‌اندازی رینگ سبز در منطقه شورابیل یک حرکت انقلابی انجام داده است، خاطرنشان کرد: ما با حضور در تمام شهرستان‌ها نست به ایجاد جاده‌های سلامت و رینگ‌هایی نظیر رینگ شورابیل اردبیل تاکید داریم تا بتواند زمینه را برای توسعه ورزش همگانی فراهم کند.  
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه هدف از ایجاد مکان‌های ورزشی همگانی پاسخ به نیازهای حرکتی همه آحاد جامعه است، افزود: طرح ساماندهی ایستگاه‌های ورزش همگانی در بوستان‌ها با مشارکت ادارات ورزش و جوانان و سنجش پیاده‌روی در مسیرهای متنوع باید در استان‌ها پیگیری شود.
مجدآرا به تاکید وزارت ورزش و جوانان در توسعه ورزش‌های همگانی در سازمان‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: نباید ورزش صبحگاهی در بین کارکنان دولت به دست فراموشی سپرده شود و ما به عنوان مسئولان ورزش باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا ورزش کارکنان دولت در استان‌ها با جدیت دنبال شود.
وی احیای ورزش کارکنان دولت را یادآور شد و تصریح کرد: در استان اردبیل در روزهای گذشته شاهد برگزاری مسابقات ورزش کارکنان دولت به مناسبت هفته تربیت بدنی بودیم که چنین برنامه‌هایی برای گسترش ورزش کارکنان می‌تواند موثر باشد.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی طرح رویدادهای ترکیبی پیاده‌روی با سایر رشته‌های ورزشی را یادآور شد و بیان کرد: طرح اخذ آزمون آمادگی جسمانی برای کارکنان دولت در دست اجراست که تمام آیتم‌های آن تهیه و تنظیم شده و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.
مجدآرا ارتقای سطح سلامت کارکنان را یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و گفت: 14 طرح در وزارت ورزش و جوانان در راستای توسعه ورزش همگانی مصوب شده که تمامی این طرح‌ها در استان‌ها لازم‌الاجراست.
وی همچنین بر ساخت المان‌های ورزشی در استان‌ها تاکید کرد و افزود: در طراحی و اجرای این المان‌ها باید شهرداری با مجموعه‌ ورزش و جوانان همکاری کرده و نسبت به نصب این المان‌ها در مکان‌های مشخص شهری اقدام کند.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ایجاد پارک‌های بانوان را از نیازهای اصلی جامعه بانوان دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در تمامی شهرستان‌ها نسبت به ایجاد این پارک‌ها اقدام شود تا بانوان در فضایی آرام و خالی از دغدغه به ورزش و تحرکات بدنی اقدام کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.