مدیر کل امور روستاها و دهیاری‌های استانداری اردبیل از بکارگیری و اشتغال بیش از یک هزار و 100 نفر در روستاهای استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، آرام حلیم در نشست با اعضای شوراها و دهیاری‌ها در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما مشکلات دهیاران و شوراهای روستایی را احصاء کرده‌ایم که قرار است کارت شناسایی برای این افراد به همراه برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شود.
وی مشارکت 522 دهیار را در دوره‌های آموزش مکاتبه‌ای و حضور در آزمون‌های پیش‌بینی شده یادآور شد و خاطرنشان کرد: 21 برنامه آموزشی به میزان 160 ساعت برای دهیاران و 50 ساعت نیز برای شوراهای روستا برگزار کردیم.
وی افزود: اعتبارات حوزه عمران روستایی امسال با مشکل جدی روبروست به طوری که با حذف بند «و» بودجه سالانه منابع عمران روستایی حذف شده و ما از دفتر امور روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خواسته‌ایم تا به بازگرداندن این مبلغ اقدام عملی را انجام دهند.
مدیر کل امور روستاها و دهیاری‌های استانداری اردبیل گفت: در طول یک سال گذشته 950 پروژه عمرانی در روستاها به ارزش 171 میلیارد تومان اجرایی شده که 780 مورد از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
حلیم افزود: در حوزه اشتغال با کمک بانک سینا از 40 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده 30 میلیارد تومان پرداخت کردیم تا زمینه اشتغال یک هزار و 100 نفر فراهم آید که پرداخت این تسهیلات در قالب پنجره واحد با کمک بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.
 
34 میلیارد تومان کمک دولتی به شهرداری‌ها انجام شده است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: در نیمه اول امسال بیش از 34 میلیارد تومان اعتبار دولتی بین‌ شهرداری‌های استان اردبیل توزیع شده است.
بهروز ندایی اظهار کرد: 10 میلیارد تومان به دهیاری‌ها و 9 میلیارد تومان نیز برای خرید قیر به شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده کمک کردیم و 40 میلیارد تومان نیز در حوزه بازآفرینی شهری به شهرداری‌ها مساعدت شده است.
وی به کاهش منابع درآمدی شهرداری‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما در سفر پیش روی رئیس جمهور پیشنهاد کردیم که در حوزه عمران شهری 150 میلیارد تومان کمک دولتی را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مصوب و زمینه پرداخت آن را فراهم کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در مورد اجرای پروژه‌های عمران شهری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران توانمند بیان کرد: موضوع آموزش و پژوهش برای اعضای شوراها جدی گرفته شده به طوری که ما سعی‌مان بر این است تا به صورت متمرکز و در شهرستان‌های مختلف این دوره‌ها را برای اعضای شورا با هدف آشنایی با قوانین برگزار کنیم.
ندایی افزود: با پیشنهاد استان اردبیل طرحی به مجلس ارسال شده است تا به افزایش درآمدهای محلی و پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمک شود که یک فوریت این طرح به تصویب رسیده و امیدواریم با همت نمایندگان مجلس زمینه تصویب آن نیز فراهم آید.
وی ادامه داد: در کنار تزریق منابع محدود دولتی شهرداری‌ها باید از مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌ها استفاده کنند تا یک وضعیت بهتری را در به سرانجام رساندن پروژه‌ها و طرح‌های در حال اجرای توسعه شهری و روستایی شاهد باشیم.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در نیمه اول امسال ما با حضور در اکثر شهرها نشستی را با شوراها و شهرداری‌ها انجام دادیم و از آنها خواسته‌ایم تا با احصای این مشکلات پیشنهاد خود را برای حل آنها ارائه کنند تا ما در سفر رئیس جمهور نظرات خود را در باب تامین این اعتبارات ارائه دهیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.