سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری به ویژه بافت فرسوده مغایر با خواسته و مطالبه مردم است و انتظار می‌رود در این سیاق بازبینی شود.
صدیف بدری در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: بعد از گذشت 7 ماه تازه دولت به یادش افتاده تا برای بازآفرینی شهری به ویژه احیای بافت فرسوده منابعی را اختصاص دهد در حالی که در بسیاری از استان‌های سردسیر وقت و فرصت کار به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه بهتر بود زودتر این تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: در حالی که وزیر راه و شهرسازی استعفا داده عقد چنین توافقنامه‌هایی دردی از مردم را دوا نکرده بلکه نوعی دهن‌کجی به خواست به حق مردم در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری است.  
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در 6 سالی که از عمر دولت یازدهم و دوازدهم می‌گذرد هیچ اقدام مثبت و روبه جلویی را در حوزه مسکن آن هم به شکل پایدار انجام نشده چرا که دولت معتقد است حوزه مسکن نمی‌تواند اشتغال پایدار داشته باشد.
بدری گفت: این ادعا در حالی است که بیش از 180 نوع شغل مستقیم مرتبط با حوزه مسکن است و رونق منطقی این بخش می‌تواند به فعال شدن کارخانجات و واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی منجر شود.
وی با اشاره به اینکه باید به تناسب عرضه و تقاضا در حوزه مسکن ساخت و ساز واحدهای مسکونی به ویژه در مناطق بافت فرسوده و نیاز به نوسازی به انجام برسد، تصریح کرد: در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری تکلیف شهرداری‌ها نیز به همراه کمک و همراهی بانک‌ها مشخص نشده و ما با نوعی سردرگمی در این حوزه روبرو هستیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.