رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از هفته آینده عملیات برداشت محصول سویا از مزارع شهرستان بیله‌سوار آغاز خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خلیل نیکشاد در جلسه هماهنگی خرید تضمینی محصولات دانه‌های روغنی در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در تولید دانه روغنی سویا جزو استان‌های ممتاز کشور است که علاوه بر سویا در این استان کلزا، پنبه، آفتابگردان و کنجد نیز تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از 45 هزار تن سویا در شمال استان اردبیل استحصال می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از این محصول در بیله‌سوار کشت و زرع شده و کشاورزان این منطقه رتبه اول تولید این محصول را دارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اختصاص 16 هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه به کشت سویا خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز در استان اردبیل 45 هزار تن سویا برداشت شده و برای فرآوری به کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال شود.
نیکشاد گفت: در دهه اول و دوم آبان ماه برداشت این محصول در مغان به عنوان کشت دوم به انجام می‌رسد تا با برداشت این محصول کشت پائیزه در شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد شروع شود.
وی قیمت تضمینی خرید این محصول را 24 هزار ریال اعلام و تصریح کرد: مرکز تعاون روستایی و مباشران این مجموعه نسبت به خرید محصول اقدام می‌کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.