مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار و 400 نفر از مدجویان بهزیستی استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سیاست ما در بهزیستی توسعه و گسترش مراکز غیردولتی خدمات‌رسان است که در این راستا در سال گذشته بالغ بر 80 مجتمع غیردولتی و مرکز خدمات‌رسانی در اردبیل ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مراکز 52 باب مهدکودک، یک مرکز TC، 8 مرکز مشاوره و روانشناسی، یک مرکز روزانه بیماران روانی، یک مورد کمپ اعتیاد و یک مرکز توانبخشی درمان کودکان اوتیسم می‌باشد که در کنار آن شاهد ایجاد یک باب کارگاه تولیدی حمایتی معلولان و سه موسسه خیریه و کلینیک مددکاری بودیم.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها بهزیستی در بین دستگاه‌های شاخص عملکرد ممتازی را داشته است، تصریح کرد: در این زمینه طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم را در بین کودکان 3 تا 6 سال در اردبیل اجرا می‌کنیم که نزدیک به 69 هزار کودک در این طرح مورد ارزیابی و سنجش بینایی قرار می‌گیرند.
ستاری با بیان اینکه این طرح 92 درصد کودکان 3 تا 6 سال را در استان تحت پوشش قرار داده است، افزود: بالغ بر 508 نفر از کودکان را که مستعد تنبلی چشم بودند به مراکز تخصصی ارجاع دادیم.
وی همچنین به طرح غربالگری شنوایی اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز 23 هزار نوزاد در استان اردبیل در بدو تولد در بیمارستان‌ها و مراکز سنجش شنوایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که 98 کودک با افت شنوایی شناسایی شد که از این رقم 35 نوزاد با افت شدید شنوایی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای یک هزار و 418 مددجوی بهزیستی از محل تامین مالی خرد خبر داد و تصریح کرد: برنامه تامین مالی خرد با کمک بانک کشاورزی و بهزیستی در حال اجراست که با شناسایی خانواده‌های نیازمند در روستاها از محل سرمایه‌های داخلی بانک و با اختصاص تسهیلات به این خانوارها نسبت به ایجاد اشتغال برای آنان اقدام کردیم.
ستاری بیان کرد: 326 گروه در روستاها در قالب 15 گروه این تسهیلات را دریافت کردند که بالغ بر 4 هزار و 890 نفر در طرح تامین مالی خرد از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کسب رتبه اول بهزیستی در جشنواره شهید رجایی خبر داد و خاطرنشان کرد: با ارزیابی‌های شاخص‌های عمومی و تخصصی جشنواره شهید رجایی اداره کل بهزیستی استان اردبیل از بین 52 دستگاه اجرایی موفق به کسب رتبه اول شد.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: در هفته جاری با دعوت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 7 استان تجلیل شد که بهزیستی استان اردبیل نیز در زمره برترین‌ها بود که در سال گذشته توانسته بود بالاتری امتیاز را در شاخص‌های عمومی و تخصصی کسب کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.